معارضین و دولت سوریه برای خروج از بحران کنونی در چارچوب طرح عنان گفت و گو و حرکت کنند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، وزیر امور خارجه روز سه شنبه در حاشیه نخستین کنفرانس علمی بین المللی پیرامون جنبش غیرمتعهدها افزود: معارضین در سوریه طیف وسیعی هستند و ما با بخش وسیعی از آنها در تماس بوده ایم و چنانچه تعداد اندکی از آنها با پیشنهاد میزبانی ایران مخالف باشند، این به معنای مخالفت همگی معارضین با پیشنهاد میزبانی ایران نیست.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: معتقدیم معارضین و دولت سوریه باید با هم گفتگو کنند و در چارچوب طرح ۶ ماده ای کوفی عنان و پیشنهاد تکمیلی او حرکت کنند تا بتوانند از بحران کنونی خارج شوند.

صالحی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص دعوت از مصر برای حضور در نشست سران جنبش غیرمتعهدها در تهران، گفت: هنوز زمان سفر آقای ثمره هاشمی به قاهره برای تسلیم دعوتنامه رسمی دکتر احمدی نژاد از آقای محمد مرسی مشخص نشده اما به هر حال، مصر رییس کنونی غیرمتعهدها است و باید ریاست را به رییس بعدی (ایران) تحویل دهد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز با بیان این که این تنگه برای کشورهای منطقه و جامعه بین الملل دارای اهمیت بسیار است، گفت: فکر نمی کنم هیچ کشوری به اندازه ایران به صلح، ثبات و امنیت منطقه خلیج فارس به ویژه تنگه هرمز توجه داشته باشد.

ادامه دارد ….

سیام**۱۷۲۳**۹۱۳۲**۱۵۷۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۳۹۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.