معارفه بقایی در شورای نظارت بر صداوسیما با حکم احمدی نژاد

وی در عین حال متذکر شد: امکان دارد که در جلسه امروز رایزنی‌هایی نیز درباره نحوه انتخاب رئیس آینده شورا بشود ولی این موضوع به صورت غیر رسمی خواهد بود.
فارس: مدیر کل حوزه ریاست شورای نظارت بر صدا و سیما از معارفه حمید بقایی به عنوان نماینده جدید رئیس جمهور در نشست امروز و انتخاب رئیس جدید شورا در جلسه آتی آن خبر داد.

جواد متین اظهار داشت: جلسه ۳۴۰ شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، ساعت ۱۷ امروز دوشنبه در دفتر ریاست این شورا تشکیل می‌شود.

وی افزود: دستور این جلسه با توجه به حکم رئیس جمهوری برای نماینده جدید قوه مجریه در شورای نظارت، تودیع آقای حسین مظفر و معارفه آقای حمید بقایی است.

مدیر کل حوزه ریاست شورای نظارت بر صدا و سیما با رد شایعه انتخاب رئیس جدید این شورا در نشست امروز، گفت که چنین موضوعی در دستور کار امروز اعضای شورا نیست.

متین افزود: شش عضو شورای نظارت که هر دو نفر آنها نمایندگی یکی از روسای قوای سه گانه را در شورا بر عهده دارند، بر اساس آئین‌نامه یک نفر را از میان خود به عنوان رئیس، یک نفر را به عنوان نایب رئیس و یک نفر را به عنوان دبیر انتخاب می‌کنند.

وی در عین حال متذکر شد: امکان دارد که در جلسه امروز رایزنی‌هایی نیز درباره نحوه انتخاب رئیس آینده شورا بشود ولی این موضوع به صورت غیر رسمی خواهد بود.

یکی از سایت‌های خبری جلسه امروز شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما را «نشست سرنوشت‌ساز» توصیف کرده و مدعی شده بود در این جلسه رئیس جدید شورا انتخاب می‌شود.

مدیر کل حوزه ریاست شورای نظارت بر صدا و سیما در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با فارس اظهار داشت: متاسفانه یکی از سایت‌ها تعامل خوب آقای مظفر با رئیس صدا و سیما را عاملی برای تبدیل شدن شورا به «کبریت بی خطر» دانسته که این موضوع بی انصافی است.

متین افزود: آقای مظفر از سال ۸۳ به عنوان نماینده مجلس وارد شورای نظارت بر صدا و سیما شد و تنها عضو این شورا بود که نمایندگی هر سه قوه را در طول دوره حضور در شورا داشته است.

وی ادامه داد: در دوره ریاست آقای اعلمی بر شورا و نیز در دوره مدیریت سابق صدا و سیما نوع تعامل دو مجموعه‌ به گونه‌ای بود که مسئولان رسانه ملی حتی به نامه‌های شورا پاسخ نمی دادند.

مدیر کل حوزه ریاست شورای نظارت بر صدا و سیما در پایان خاطر نشان کرد: در مدتی که آقای مظفر ریاست شورا را بر عهده داشته، تلاش شده تا تعامل سازنده‌ای بین دو مجموعه برقرار شود ولی هیچ‌گاه در انجام وظیفه نظارتی شورا کوتاهی نشده است.

فرهنگی هنری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.