معامله بیش از ۲۳ میلیارد و ۲۲۱ میلیون اوراق در بازار “فرابورس”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بازار فرابورس از ابتدای سال تا ۶ آذر بیش از ۲۳ میلیارد و ۲۲۱ میلیون ورقه به ارزش بالغ بر ۱۸۰ هزار و ۲۷۶ میلیارد ریال معامله شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۲۶ درصدی در ارزش و ۲۲ درصدی در حجم معاملات را نشان می‌دهد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، طی ۵ روز معاملاتی منتهی به ۶ آذر ۹۲، یک میلیارد و ۲۲۹ میلیون و ۱۴ هزار و ۱۱۸ ورقه به ارزش ۷۳۵۷ میلیارد و ۶۸۳ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۲۲۶ ریال در ۱۴۲ هزار و ۲۱۹ دفعه معامله شد که از نظر حجم، ارزش و دفعات معامله نسبت به هفته پایانی آبان به ترتیب ۱۷، ۱۱۱ و ۶۲ درصد افزایش یافته است.

 

همچنین از ابتدای سال تا ۶ آذر بیش از ۲۳ میلیارد و ۲۲۱ میلیون ورقه به ارزش بالغ بر ۱۸۰ هزار و ۲۷۶ میلیارد ریال معامله شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۲۶ درصدی در ارزش و ۲۲ درصدی در حجم معاملات را نشان می‌دهد؛ ضمن آنکه شاهد افزایش ۱۳۱ درصدی دفعات معاملات نیز طی مدت یاد شده بوده‌ایم.

از سوی دیگر بررسی معاملات فرابورس ایران به تفکیک بازارها حاکی از آن است که طی اولین هفته آذرماه، ۱۸۶ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۶۹۳ سهم به ارزش ۷۹۸ میلیارد و ۱۹۷ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۸۵۴ ریال در بازار اول داد و ستد شده که نسبت به هفته قبل و به لحاظ حجم و ارزش افزایش ۳۲ و ۳۷ درصدی داشته است.

در بازار دوم نیز شاهد معامله ۲۵۲ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۸۴۸ سهم به ارزش ۲۸۹۳ میلیارد و ۳۲۴ میلیون و ۷۲ هزار و ۲۱۰ ریال بودیم که در مقایسه با هفته پایانی آبان رشد ۱۱۰ درصدی در حجم و افزایش ۱۳۲ درصدی در ارزش معاملات را نشان می‌دهد.

در بازار ابزارهای نوین مالی هم معامله ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۴۱ ورقه به ارزش ۲۲۹۰ میلیارد و ۸۵۶ میلیون و ۸۱۴ هزار و ۳۳۲ ریال رقم خورد که طی آن ۱۹۱ درصد حجم و ۵۶ درصد ارزش معاملات این بازار افزایش یافت.

اما در بازار پایه ۷۸۲ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۵۳۶ سهم به ارزش ۱۳۷۵ میلیارد و ۳۰۵ میلیون و ۹۲ هزار و ۸۳۰ ریال دست به دست شد و با وجود آنکه حجم معاملات این بازار یک درصد کاهش یافت، ارزش معاملات آن افزایش ۵۹۴ درصدی را ثبت کرد.

شایان ذکر است قطعیت معامله سهام شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان از جمله اتفاقات این هفته فرابورس بود که فروش این بلوک ۳ درصدی به قیمت هر سهم ۲۲۰۲ ریال و به ارزش ۶۱۵٫۳ میلیارد ریال پس از احراز شرایط معامله در روز چهارشنبه ششم آذرماه قطعی شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.