معامله ۶۶۱۹ میلیارد ریال اوراق بهادار در “فرابورس”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

طی پنج روز معاملاتی منتهی به ۱۳ آذر‌ماه، ۹۱۰ میلیون ورقه به ارزش ۶۶۱۹ میلیارد ریال در ۱۶۴ هزار دفعه داد و ستد شد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با مقایسه آمار معاملات از ابتدای سال جاری تا ۱۳ آذر مشخص شد که ارزش معاملات فرابورس بالغ بر ۱۸۶ هزار و ۸۹۶ میلیارد ریال شده و ۱۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. حجم معاملات فرابورس نیز به بیش از ۲۴ هزار و ۱۳۱ میلیون ورقه رسیده که از رشد ۲۵ درصدی برخوردار بوده است.
 
بررسی حجم و ارزش معاملات به تفکیک بازارهای فرابورس نیز نشان می‌دهد که طی هفته منتهی به ۱۳ آذر، در بازار اول بیش از ۲۴۱ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۱۰۹۸ میلیارد ریال مبادله شد و در بازار دوم نیز شاهد جابه جایی بیش از ۳۱۷ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۲۲۲۴ میلیارد ریال بودیم.
 
همچنین طی هفته قبل در بازار ابزارهای نوین مالی ۶ میلیون ورقه به ارزش ۲۱۸۸ میلیارد ریال و در بازار سوم ۱۴ میلیون ورقه به ارزش ۱۹۱ میلیارد ریال مبادله شد و در بازار پایه هم مالکیت ۳۳۲ میلیون برگه سهم و حق‌تقدم به ارزش ۹۱۸ میلیارد ریال تغییر یافت.
 
پذیره‌نویسی سومین صندوق قابل معامله در فرابورس با عنوان آسمان آرمانی و همچنین پذیره‌نویسی اوراق اجاره شرکت واسپاری سپهر صادرات که از سه‌شنبه هفته قبل آغاز شده بودند تا دوشنبه ۱۸ آذرماه ادامه خواهند داشت.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.