معامله ۷۷۹ میلیارد ریال اوراق در فرابورس

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

به دنبال افزایش۳۰ دقیقه‌ای زمان جلسه معاملات در کلیه بازارهای فرابورس ۷۷۹٫۵۸ میلیارد ریال اوراق داد و ستد شد و شاخص با ۲٫۲۵ واحد افزایش یافت بر روی عدد ۸۲۸ واحد ایستاد.

به گزارش مهر، به دنبال افزایش۳۰ دقیقه‌ای زمان جلسه معاملات در کلیه بازارهای فرابورس، ۱۰۹٫۳۹ میلیون ورقه به ارزش ۷۷۹٫۵۸ میلیارد ریال در ۲۰هزار و ۶۷ دفعه داد و ستد شد و شاخص با ۰٫۲۸ درصد رشد، ۲٫۲۵ واحد افزایش یافت و بر روی عدد ۸۲۸ واحد ایستاد.

در پایان معاملات آخرین روز معاملاتی هفته در بازارهای فرابورس ۱۰۹٫۳۹ میلیون ورقه به ارزش ۷۷۹٫۵۸ میلیارد ریال مبادله شد.

در میان شرکت‌های فرابورسی بیشترین حجم معاملات به داد و ستد ۱۵٫۲۶ میلیون سهم بانک خاورمیانه اختصاص داشت و پس از آن سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به ترتیب با ۱۳٫۸۳ و ۱۲٫۱۱ میلیون سهم در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. بیشترین ارزش معاملات هم توسط شرکت‌های پالایش نفت تهران با ارزش ۶۷٫۲۸ میلیارد ریال و پالایش نفت شیراز با ارزش ۶۶٫۰۱ میلیارد ریال ثبت شد.

بر اساس این گزارش تعداد ۵۰ هزار حق تقدم از ۱۸۵ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۴۵۳ حق تقدم استفاده نشده شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا بدون محدودیت دامنه نوسان و با ۱۶۳ درصد افزایش قیمت معامله شد ضمن آنکه این نماد با توجه به پایان مهلت پذیره‌نویسی عمومی، در پایان روز معاملاتی شنبه دوم آذرماه متوقف می‌شود. نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام شرکت صنعت روی زنگان نیز امروز چهارشنبه بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت معامله شد و درنهایت افزایش ۱۳۵ درصدی را رقم زد. نماد معاملاتی شرکت بیمه کارآفرین هم با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد به معامله رسید که با ۱۰٫۴۵ درصد افزایش قیمت مواجه شد. به دنبال بازگشایی نماد معاملاتی شرکت شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد این نماد نیز ۸٫۹۸ درصد افزایش قیمت را ثبت کرد. مهندسی ساختمان تاسیسات راه‌آهن و نیرو سرمایه نیز در پایان معاملات امروز ۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند. با این حال در آن‌سوی بازار نماد معاملاتی شرکت کود شیمیایی اوره لردگان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد معامله شد و با ۵٫۵۷ درصد کاهش قیمت به کار خود پایان داد. بیمه نوین و بازرگانی آینده‌سازان بهشت پارس نیز پس از آن بیشترین افت قیمت را داشتند.

همچنین در بازار ETF، ۱۸۲ هزار و ۱۸۰ واحد صندوق قابل معامله کاریس به ارزش بیش از ۲٫۰۴ میلیارد ریال و ۱۴ هزار و ۸۲۰ واحد صندوق قابل معامله آسام به ارزش بیش از ۱۶۸میلیون ریال مبادله شد. در بازار اوراق با درآمد ثابت هم شاهد دست به دست شدن ۶۰ هزار اوراق مشارکت شیراز و ۵۱ هزار و ۸۹۰ برگه اجاره مسکن بودیم.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.