معامله FBI و سامسونگ برای استفاده از گلکسی فونها،آیا اندروید می تواند امنیت FBI را تضمین کند؟

ممتازنیوز:

FBI-LOGO2

اف بی آی دارای ۳۵۰۰۰ کارمند است که بسیاری از آنها دارای گوشی های بلک بری می باشند، اما ظاهرا قرار است در آینده تغییراتی در این بخش بوجود آید. خبر می رسد که سامسونگ درحال مذاکره با این آژانس مبارزه با جرم و جنایت است تا اسمارت فون های سری گلکسی خود را در اختیار کارمندان آنها قرار دهد. این معامله علاوه بر اینکه میتواند برای سامسونگ بسیار مهم باشد، می تواند نگرانی هایی را نیز برای شرکت کانادایی بلک بری ایجاد نماید، چرا که آنها یک بزینس دولتی بسیار خوب را از دست می دهند.

در اکتبر سال گذشته بود که اداره مهاجرت ایالات متحده و آژانس گمرک (ICE) با حدود ۱۷۶۰۰ کارمند به رابطه خود با بلک بری پایان داد و آیفون اپل را جایگزین محصولات این کمپانی نمود.

البته هنوز مشخص نیست که سامسونگ دستگاههای جدیدی را جایگزین گوشی های بلک بری فعلی می کند یا همچنان گوشی های بلک بری در این سازمان بکار گرفته می شوند و به مرور محصولات سامسونگ در اختیار کارمندان قرار می گیرد. FBI نیز هنوز در این زمینه مطلبی نگفته است.

روز پنج شنبه بود که گزارش مشابه دیگری منتشر گردید که نشان می داد سامسونگ در حال کار برروی پروژه مشابهی است، یعنی معامله ای با نیروی دریایی ایالات متحده.

کمپانی سامسونگ با توسعه لایه های نرم افزاری مختلف برروی پلتفرم اندروید به اپلیکشن های مختلف اجازه می دهد تا در سطحی بسیار امن اجرا شوند. به گفته Rob Enderle تحلیلگر اصلی Enderle Group، علیرغم استفاده از نرم افزار Samsung Knox، در مجموع اندروید سیستم امنی به حساب نمی آید.

در نامه ای به FBI، کنی مرچنت نماینده تگزاس آمریکا نگرانی خود در ارتباط با استفاده این سازمان بسیار مهم از سیستم اندروید به همراه Knox را اعلام می کند. در این نامه او می گوید:

من درک می کنم که FBI می بایست بدنبال راه حلی جدید برای استفاده از فناوری های جدید باشد، اما نگرانی من این است که این انتخاب و روشی که اف بی ای در پیش گرفته ممکن است هزینه های بسیار بیشتری نسبت به گزینه های جایگزین برای این سازمان داشته باشد.

در ماه May بود که اسمارت فون گلکسی اس ۴ سامسونگ تاییدیه امنیتی را از وزارت دفاع ایالات متحده دریافت نمود، البته بلک بری ۱۰ نیز تاییدیه ای مشابه با آن را دریافت کرد.

آنچه که به ذهن می رسد این موضوع است که بیشترین نگرانی های ایجاد شده در مورد اینچنین معاملاتی که به بحث “امنیت” مربوط می شود در مورد سیستم عامل نچندان امن اندروید می باشد. شاید اگر امنیت فاکتور اصلی این سیستم عامل بود، به مراتب بیشتر شاهد اینچنین معاملاتی در بین شرکت ها بودیم. نظر شما در مورد این موضوع چیست؟ آیا اندروید می تواند امنیت FBI را تضمین کند؟

phonearena

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.