معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی: طرح جامع آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تدوین می شود

خبرگزاری آریا-معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از تدوین طرح جامع آموزشی دانشگاه به منظور پاسخگویی به نیاز بازار کار ، ایجاد شرایط برابر برای آموزش هر کس و در هر کجا و ورود به عرصه دانش و فناوری­های نو خبر داد.

به گزارش آریا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حسین بلندی در همایش تخصصی طرح جامع آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی که در واحد دندانپزشکی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: توسعه آموزش هدفمند مطابق با نیازهای کشور به عنوان طرح آمایش آموزش عالی مورد توجه قرار گرفته است به طوری که با توجه به نیازها و شرایط موجود، کمیته­های استانی تشکیل شده و برنامه پنج ساله­ای در حال تدوین است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور با قابلیت­ها و پتانسیل­هایی که دارد می­تواند با یک کار کارشناسی منسجم، منظم و تشریک مساعی در قالب یک برنامه و طرح جامع پنج ساله، در جهت اجرایی شدن طرح آمایش آموزش عالی گام بردارد.

دکتر بلندی یادآور شد: با انجام کار کارشناسی در کمیته­های تخصصی گسترش استانی دانشگاه آزاد با مدیریت روسای مناطق، نظرات جمع بندی شده و در تعامل با آموزش عالی کشور تکمیل می شود.

وی اضافه کرد:شرط اجرایی شدن برنامه مدون پنج ساله، احراز شرایط اعضای هیات علمی، داشتن امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی و غیره است که پس از تصویب در شورای گسترش آموزش عالی قابل اجراست.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه نگاه هیات رییسه دانشگاه به سمت به کارگیری مغز افزار است، افزود: مهمترین دغدغه ما در خصوص جذب هیات علمی،  ارتقای سطح مربیان در دانشگاه است.

وی ادامه داد:بحث ارتقای هرم هیات علمی و جذب و بورس مستقیماً از این پس در راستای طرح جامع آموزشی دانشگاه صورت می پذیرد.

دکتر بلندی اذعان داشت: آموزش عالی در جایی موفق است که به برنامه درسی توجه ویژه ای شود و ما در بازنگری و تدوین برنامه درسی جدید و منابع آموزشی روز به ابتکار و خلاقیت نیازمندیم.

وی با تاکید بر اینکه طرح جامع آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی باید به زودی تهیه شود ، افزود: در این مدت کمیته های تخصصی استانی دانشگاه باید طرح­ها و پیشنهادات خود را جهت تدوین و بازنگری برنامه­های درسی، ارتقا و اصلاح هرم هیات علمی و تشکیل کمیته ارزیابی و نظارت آموزشی ارایه دهند.

دکتر بلندی خطاب به معاونان آموزشی واحدها، روسای مناطق و واحدهای حاضر در همایش گفت: پس از تصویب طرح جامع آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، نظارت بر خروجی­ها، ارتقای کیفیت، ارایه خدمات آموزشی، تحقق برنامه­های درسی تدوین شده با همان سرفصل­های مصوب عملیلاتی خواهد شد.

در ابتدای مراسم دکتر صدری عضو کمیته تدوین سند راهبردی آمایش آموزش عالی توضیحاتی در مورد اهداف و برنامه های طرح آمایش وزارت علوم ارائه داد و دکتر اصغریان رئیس منطقه ۹ نیز در خصوص برنامه های آموزشی منطقه نظیر ایجاد رشته های جدید ، بازنگری رشته های موجود و جذب هیات علمی و سایر برنامه های آموزشی به سخنرانی پرداخت.

دکتر جعفری مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه و دکتر سروی معاون مدیر کل دفتر خدمات آموزشی نیز ضمن ارایه گزارش وضع موجود و مطلوب تعداد دانشجو،هیات علمی،فضای آموزشی و سایر امکانات با ارایه فرم هایی به توضیحاتی در مورد چگونگی تنظیم و تدوین طرح جامع آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی پرداختند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.