معاون آموزشی وزیر علوم: نمره از دانشگاه‌ها حذف می‌شود

آموزش > عالی– گروه اجتماعی:
جزئیات کاهش طول دوره تحصیلی کارشناسی، نهایی شدن آیین‌نامه دوره‌های کاردانی و کارشناسی، حذف نمره از دانشگاه‌ها و امکان تغییر رشته دانشجویان در نشست خبری معاون آموزشی وزیر علوم و مدیران‌کل این معاونت اعلام شد.

معاون آموزشی وزیر علوم برنامه های شورای‌عالی برنامه‌ریزی اعلام کرد: براساس این آیین‌نامه نمره از دانشگاه‌ها حذف و نمرات به ترتیب D، C، B، A لحاظ می‌شود و دیگر نمره دروس از صفر تا ۲۰منظور نمی‌شود. حسین نادری‌منش با بیان اینکه برای کاهش اضطراب دانشجویان، پیشنهاد دادیم صفر از نمره دانشگاهی حذف شود و کف نمره‌ای که به دانشجو داده می‌شود ۹ باشد، گفت:

برخی دانشجویان با گرفتن نمره صفر یا یک در یک درس با وجود موفقیت در سایر دروس، دچار مشکلاتی مانند افت معدل یا مشروطی می‌شوند که درصورت تصویب نهایی کف نمره دانشجویان ۹ می‌شود و درعین حال دانشجو از آن درس نمره نیاورده و دوباره مجبور است آن را بگذراند و لطمه زیادی نیز به معدل او وارد نمی‌شود. وی بااشاره به اینکه این آیین‌نامه برای تأیید نهایی و ابلاغ به وزیر علوم ارائه شده است، گفت: امیدواریم پذیرش دانشجو در سال تحصیلی ۹۲- ۹۱ براساس آیین‌نامه جدید باشد که براساس آن طول مدت تحصیل نیز تا ۴٫۵سال کاهش می‌یابد. معاون آموزشی وزیر علوم گفت: براین اساس دانشجویان می‌توانند در طول ترم‌های تحصیلی خود تعداد واحدهای بیشتری را بردارند ضمن اینکه در ترم تابستانی می‌توانند دروس مهارتی خود را بگذرانند.

امکان در تغییر رشته

مدیرکل برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم هم گفت: ارتقای کیفیت دوره‌های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کاهش ماندگاری دانشجویان و تسهیل در تغییر رشته دانشجویان از یک گروه به گروه دیگر و یا از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر از اقدامات مهمی است که در آیین‌نامه جدید مورد بررسی قرار گرفته است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.