معاون اجرایی حمل و نقل ترافیک: کسانی که درمحدوده طرح ترافیک سکونت دارند و کار می کنند برای گرفتن طرح امتیاز بیشتری دارند

۱۰م دیماه ،

مهدی قنبر: وحید نوروزی در باره شرایط کسب مجوز طرح ترافیک برای کسانی که منازلشان در محدوده طرح ترافیک قرار دارد گفت:«ما همواره برای کسانی که منازلشان درمحدوده طرح ترافیک قرار داردو یابرای کارباید دراین محدوده تردد کنند.اولویت هایی را در نظرمی گیریم تا آنها بتوانند ازاین امکانات استفاده کنند. آنها با ارائه مدارک سکونت و کارمی توانند درزمان ثبت نام فرم ها را تکمیل کنند. درواقع این اشخاص درزمان امتیازدهی می توانند امتیازات بیشتری نسبت به دیگران کسب کنند. سقف این امتیاز ۷۰ و تعداد آنها ۱۵ است. به این ترتیب این اشخاص می توانند دو پارامتررا که شامل ساکن بودن و شاغل بودن درمحدوده طرح ترافیک است را کسب کنند. این دو پارامتر بخشی از ۱۵ پارامتر ذکرشده است. البته فرد متقاضی باید پارامترهای دیگررا نیز کسب کند تا بتواند واجد شرایط برای کسب آرم طرح ترافیک و مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک شود. این کارنیز توسط رایانه انجام می گیرد و ما درآن هیچ دخل و تصرفی نداریم.»

تنها سکونت در محدوده طرح ترافیک برای کسب مجوز طرح کافی نیست

وی افزود :« پس می بینید صرف سکونت و یا وجود محل کاردرمرکز شهر کافی نیست.زیرا برای کسب دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک ملاک های دیگری نیز لازم است. بهرحال وقتی قانون محدودیتی را برای اشخاص یک جامعه می گذارد این محدودیت ها سختی هایی را نیزبرای آنها به همراه می آورد. ما نیزمی پذیریم دراین محدودیت ها گروهی درشرایط سخت قرارمی گیرند. ازسوی دیگرترافیک و آلودگی هسته مرکزی شهر چاره ای را جزء، اجرا و رعایت این قانون برایمان باقی نمی گذارد. اشخاصی که درمحدوده طرح زندگی می کنند می توانند ثبت نام ها و مدارکشان را ارائه دهند تا اگر واجد شرایط بودند بتوانند مجوز ورود به طرح ترافیک را کسب کنند.»
معاون اجرایی حمل و نقل ترافیک دربارهٔ هزینه های متعارف و غیر متعارفی که بعضی از اشخاص به آن اشاره داشته اند نیزگفت :«مبالغ درنظر گرفته شده برای این اشخاص نیزمصوبه شورای شهر و وزارت کشور است . به این ترتیب همه کسانی که این امتیاز را می گیرند مبلغ مشخص و متعارفی را پرداخت می کنند.»
او در باره اعلام این ۱۵ پارامتر برای مردم و شفافیت درنحوه و شرایط ارئه مجوزهای طرح ترافیک نیز گفت:«ما نمی توانیم تمام این پارامتر ها را اعلام کنیم زیرا آن وقت اشخاص می روند تا یک به یک آن ۱۵ پارامتر را درنظر بگیرند. به این ترتیب همه مردم واجد شرایط دریافت مجوز طرح ترافیک می شوند. خوشبختانه از آنجایی که این کار توسط رایانه انجام می گیرد هیچ اعمال سلیقه ای درآن صورت نمی گیرد.»

زمان ارائه طرح های ترافیک خبرنگاران راتا پایان سال اعلام خواهیم کرد

وحید نوروزی در باره اعلام زمان ارائه مدارک خبرنگاران برای دریافت مجوز طرح ترافیک سال ۹۲ نیزگفت:«زمان دقیق برای دریافت طرح ترافیک خبرنگاران را درآینده ای نزدیک اعلام خواهیم کرد.»
وی افزود:«هم اکنون درحال ابلاغ تعداد سهمیه خبرگزاری ها، پایگاه اینترنتی ها، روزنامه ها و مجلات ازطریق شهرداری و وزارت ارشاد اسلامی هستیم.البته بخشی از این سهمیه ها به این نشریات ابلاغ شده و درحال ابلاغ بقیه آن هستیم. تقسیم کار صورت گرفته میان شهرداری و وزارت ارشاد اینگونه است که وزارت ارشاد معمولاً ابلاغ میزان سهمیه مجلات را به انجام می رساند و شهرداری نیزمستقیماً سهمیه های روزنامه ها، خبرگزاری ها و پایگاه اینترنتی ها را ابلاغ می کند. که البته شهرداری بخش اصلی این کار را به انجام رسانده و درحال اجرای بقیه آن است .»
نوروزی دربارهٔ وضعیت خبرنگارانی که واجد شرایط دریافت طرح ترافیک می باشند اما به دلایلی امکان معرفی از سوی نشریات خود را ندارند نیزگفت:«البته دراین میان خبرنگارانی که به هر سببی نتوانسته اند این سهمیه را از نشریاتشان دریافت کنند. برای این گروه ازخبرنگاران نیز شرایطی در نظر گرفته شده است که زمان حضوروارائه مدارک و شرایط دریافت مجوز ورود به طرح ترافیکشان را بزودی ازطریق رسانه ها اطلاع خواهیم داد.»
او زمان دقیقی برای این اطلاع رسانی را اعلام نکرد اما گفت:«خوشبختانه ما الان بلحاظ زمانی یک ماه جلوتر از سال پیش هستیم. دوستان خبرنگار نگران نباشند زمان انجام مراحل ثبت نام روزنامه نگاران آزاد را بزودی اعلام خواهیم کرد. زیرا درحال حاضر نمی توانم زمان دقیق آن را اعلام کنم اما می گویم که تا پایان سال۹۱ این کار به انجام خواهد رسید. تمام تلاش ما براین است که امسال پرونده مجوز های طرح ترافیک سال ۹۲ را ببندیم.».

۴۵۴۵

 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.