معاون امور مجلس و کنسولی وزارت خارجه خبر داد:ستاد ویژه برای اتباع ایرانی در کانادا تشکیل می‌شود

معاون امور مجلس و کنسولی وزارت امور خارجه اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکلات اتباع خود در کانادا ستاد ویژه‌ای را تشکیل می‌دهد.

 ˈحسن قشقاویˈ روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت درجمع خبرنگاران، افزود: سفارت ایران در کانادا که مسوول پیگیری امور حقوقی و کنسولی اتباع ایرانی است می‌تواند با در اختیار گذاشتن پرونده‌های اسکن شده ایرانیان از طریق نرم افزاری به وزارت امورخارجه کشورمان، مشکلات ایرانیان ساکن این کشور را برطرف کند.

قشقاوی همچنین از راه اندازی سامانه جدید صدور ویزا خبر داد و گفت: این سامانه به منظور ارایه خدمات هموطنان ایرانی در سایر کشورهای جهان به زودی راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به تعیین ایتالیا به عنوان دفتر حافظ منافع کانادا، خاطرنشان کرد: همانگونه که سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود نیز بیان کرد، هنوز توافقی میان جمهوری اسلامی ایران و کانادا در این زمینه صورت نگرفته است.

قشقاوی در خصوص این که سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشنهاد لغو ویزای ۶۰ کشور را به صورت یکجانبه یا دوجانبه ارایه کرده است، گفت: این اقدام به منظور ترویج و گسترش صنعت توریسم در کشور پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت امور خارجه تلاش می‌کنند تا در راستای توسعه این صنعت در کشور و به منظور تسهیل ورود گردشگران خارجی به کشورمان، ویزای برخی کشورها لغو شود.

معاون امور مجلس و کنسولی وزارت امور خارجه همچنین از ایجاد مکانیزم جدیدی به منظور لغو ویزا در فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت: موضوع لغو ویزا در فرودگاه‌های کشور با هدف کمک به گسترش صنعت توریسم دنبال می‌شود.

قشقاوی خاطرنشان کرد: به زودی نشستی نیز با حضور ˈعلی‌اکبر صالحیˈ وزیر امور خارجه و موسوی رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این زمینه برگزار می شود.
 

 

Share

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.