معاون اول قوه قضائیه :پیش داوری نکنیم هیچ شخصی در برابر قانون حاشیه امن ندارد

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به این سؤال که آیا مسئولین در پرونده فساد اقتصادی مصونیت دارند، گفت: هیچ کس در نظام جمهوری اسلامی حاشیه امن ندارد و همه در مقابل قانون یکسان هستند و اگر اتهامی متوجه کسی باشد بعد از رسیدگی آن را به اطلاع مردم می رسانیم.
حجت الاسلام ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه در حاشیه همایش سراسری امنیت پایدار در جمع خبرنگاران در خصوص رسیدگی به پرونده فساد اقتصادی گفت: بنای قوه قضائیه در دادگاه این است که هر کسی در این پرونده اتهامی متوجه اش است بدون اغماض مورد رسیدگی قرار گیرد و آنچه که اقتضای حق و عدل است برخورد شود.
وی افزود: به مردم عزیز و رسانه ها این اطمینان را می دهم که بنای دستگاه قضایی و اراده ما بر این است که افرادی که در این پرونده مطرح هستند برای ما فرق نمی کند چه مسئولیتی داشته باشند چه در زندان باشند و یا چه در بیرون از زندان بدون اغماض با آنها برخورد و به پرونده شان رسیدگی شود.
رئیسی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که از وی پرسید آیا مقامات دولتی و سایر مسئولان دارای مصونیت در این پرونده هستند، گفت: هیچ فردی در نظام جمهوری اسلامی ایران نباید حاشیه امنی داشته باشد و بنای قوه قضائیه این است که طبق قانون با همه یکسان برخورد کند.
وی افزود: خواهش من این است که پیش داوری نکنیم و تصمیم در این موارد را به عهده دادگاه بگذاریم.
رئیسی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه نظر شما در مورد اظهارات اخیر یک نماینده که گفته بود نام مقامات باید در دادگاه برده شود، گفت: این رئیس دادگاه است که دادگاه را مدیریت می کند.
معاون اول قوه قضائیه خاطر نشان کرد: وقتی متهم یا وکیل مدافع آن در دادگاه حرف هایی را مطرح می کند پیگیری این مباحث مطرح شده با دادگاه است. شاید اسم افراد مختلفی در دادگاه برده شود اما باید دید دادگاه چه تصمیمی می گیرد.
وی اظهار داشت: اگر کسی اتهاماتی نسبت به او وارد باشد و این اتهامات مبتنی بر دلایل و اسناد باشد و درستی این اسناد و مدارک برای رئیس دادگاه نیز ثابت شود بدانید که قوه قضائیه هیچ اغماضی نخواهد کرد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه عدم سرعت و قاطعیت لازم در برخورد، نا امنی را بوجود خواهد آورد گفت: بدون اصلاح ساختار اقتصادی برخورد با مفاسد اقتصادی و مجرمین نیز سخت می شود.
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به قانونمداری و حرکت بر مدار قانون گفت: به هر اندازه ای که قانون نقض شود امنیت نیز نقض خواهد شد و رمز پایداری و امنیت مبتنی بر قانونمداری و نظارت نهادینه شده است.
وی اظهار داشت: قوه قضائیه و هر دستگاهی که وظیفه برخورد با نا امنی را دارد می تواند با قاطعیت و تسریع در برخورد ها امنیت را در جامعه بوجود آورد و عدم سرعت و قاطعیت لازم در برخورد، نا امنی را بوجود خواهد آورد.
معاون اول قوه قضائیه همچنین با اشاره به مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: بدون اصلاح ساختار اقتصادی برخورد با مفاسد اقتصادی و مجرمین نیز سخت می شود.

۴۵۴۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.