معاون اول قوه قضاییه: پیش گیری از جرم، اولویت دستگاه قضا

جمعه ۲۶ خرداد – ۰۲:۲۳:۴۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – معاون اول رییس قوه قضائیه پیش گیری از جرم را از سیاست های مهم دستگاه قضا بیان کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران گفت: مربیان، معلمان، فرهنگ سازان و الگوسازان در جامعه و خانواده باید به گونه ای تربیت کنند، که انگیزه مجرمانه در افراد به وجود نیاید و اگر این انگیزه وجود داشت باید جامعه به گونه ای باشد که ابزار مجرمانه در اختیار فرد مجرم نباشد.
معاون اول قوه قضاییه با بیان این که پیش گیری از جرم فقط وظیفه پلیس نیست؛ گفت: باید مرزبانان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نگذارند که نیت مجرمانه در جامعه فرصت اجرا داشته باشد اما اگر جرم واقع شد دستگاه قضایی با سرعت و دقت به آن رسیدگی می کند.
حجت الاسلام رییسی افزود: امروز در دستگاه قضایی پیشگیری از جرم بر سایر کارها تقدم دارد.
معاون اول قوه قضائیه همچنین بر اراده جدی دستگاه قضایی برای برخورد با مفاسد اقتصادی و اجتماعی تاکید کرد.
وی خطاب به مردم گفت: یقین بدانید دستگاه قضایی در مقابله با مفسدان کوچک ترین اغماضی نخواهد داشت.
معاون اول رییس قوه قضائیه در ادامه با تبریک سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: بزرگترین نعمت خدا برای بشر نعمت بعثت و هدایت است.
وی، دعوت به توحید و معاد، تعلیم حکمت و کتاب و برپایی عدالت اجتماعی را از اهداف بعثت خاتم الانبیاء حضرت محمد (ص) بیان کرد.
حجت الاسلام رییسی افزود: پیامبر اسلام(ص) برای آزادکردن انسان ها از غل های درونی مانند نفس اماره و شیطان های بیرونی که می خواهند انسان ها را به بند بکشند، برانگیخته شد.
معاون اول قوه قضائیه با بیان این که سنگ بنای زندگی انسان توحید است و انسان برای تعالی به جامعه سالم نیاز دارد،‌ گفت: امروز با تلاش ها و تدابیر امام راحل و مقام معظم رهبری در جامعه پرچم دین و آموزه های دینی برافراشته و انقلاب ایران به الگویی برای مسلمانان جهان و کشورهای منطقه تبدیل شده است.
حجت الاسلام رییسی گفت: باید تلاش کنیم مشکلاتی را که در دهه های اول داشتیم در دهه پیشرفت و عدالت برطرف کنیم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۵۱۴۲۳۴۳۴۸۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.