معاون بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع): به دنبال جهانی کردن غدیر هستیم

معاون بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: یکی از اهداف مهم اجلاس بین‌المللی غدیر جهانی کردن غدیر و مفاهیم مرتبط با آن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت الاسلام و المسلمین محمد سالار با بیان این‌که «از حدود ۴۰ کشور دنیا مهمانانی از شخصیت‌های اسلامی برای اجلاس بین‌المللی غدیر دعوت شده اند» افزود: برای ترویج فرهنگ و مساله غدیر باید کار و تلاش زیادی شود تا بتوانیم آن را جهانی کنیم؛ چراکه با توجه به فرمایشات ائمه(ع) در آموزه‌های اسلامی و اهمیتی که این موضوع دارد غدیر امری باارزش والای جهانی است.

وی با بیان این‌که «حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز در فرمایشات خود همواره بر اهمیت بالای غدیر تاکید داشته‌اند» افزود: بر اتصال عید قربان و عید غدیر مورد تاکید بوده و نامگذاری این دهه به نام ولایت و امامت تایید و نام‌گذاری مناسبی دانسته شده است.

وی گفت: تلاش می‌کنیم دهه امامت و ولایت را مانند دهه کرامت که فرهنگ‌سازی شده است، در میان اقشار مختلف و جامعه داخلی و بین‌المللی جا بیندازیم و به عنوان دهه امامت و ولایت برنامه‌ها و میزگردهای علمی را داشته باشیم و فرهنگ غدیر را بیشتر مخصوصا برای مخاطبان خارجی معرفی کنیم.

معاون بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این‌که «نهاد اصلی برگزار کننده این اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) است» افزود: در زمینه برگزاری این اجلاس که با عنوان «گسترش جهانی دهه غدیر؛ استمرار نقش امامت در بیداری اسلامی» برگزار می‌شود همکاری ستاد بزرگداشت دهه غدیر و دانشگاه امام صادق(ع) و برخی موسسات دیگر را با مجمع شاهد خواهیم بود.

وی «نقش غدیر در بیداری اسلامی»، «تحلیل و تاثیر خطبه غدیر از نگاه بیداری اسلامی»، «غدیر به عنوان حاکمیت صالحان بر روی زمین»، «سیره تربیتی اهل بیت(ع) در تربیت نیروهای کارآمد»، «نقش اهل بیت(ع) در پیشرفت نهضت‌های اسلامی»، «فرهنگ غدیر و مقابله با اهانت به مقدسات دینی»، «جایگاه رهبری و ولایت فقیه در بیداری اسلامی»، «غدیر خم و مفهوم ولایت فقیه»، «الگوی غدیر در مدیریت و رهبری جامعه»، «بازخوانی وصایای رسول اکرم(ص) در مورد غدیر» و «بازسازی غدیر بر اساس اصول بنیادین»، را از محورهای این اجلاس بین‌المللی ذکر کرد.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «پیامبر اکرم(ص) از نگاه علی(ع)» یکی دیگر از محورهای این اجلاس است افزود: این محور می‌تواند در زمینه جلوگیری از توهین به مقدسات مخصوصا شخصیت عظیم پیامبر اسلام(ص) موثر بوده و با توجه به موج بیداری اسلامی در جهان امروز و اهانت‌هایی که به ارزش‌ها می‌شود مبین شخصیت پیامبر گرامی اسلام باشد.

سالار بر فرهنگ‌سازی غدیر تاکید کرد و افزود: امیدواریم با برگزاری شایسته این اجلاس بتوانیم فرهنگ غدیر را بیش از گذشته گسترش داده و دنیا را با معارف اهل بیت(ع) و شخصیت امیرالمومنین(ع) بیشتر آشنا کنیم.

وی به زحمات علامه امینی در نگارش کتاب گرانسنگ «الغدیر» اشاره کرد و افزود: ما در معارف خود و آثاری که تولید شده است این اثر فاخر را به عنوان افتخاری برای شیعیان در اختیار داریم و در این اجلاس تلاش داریم که از تلاش‌های علامه امینی قدردانی کنیم مضاف بر این‌که اجلاسی مجزا نیز برای تکریم شخصیت علامه امینی و اثر وی در زمینه غدیر برگزار می‌شود.

اجلاس بین‌المللی دهه غدیر با هدف تکریم و گرامیداشت دهه امامت و واقعه تاریخی غدیر از سوی ستاد بزرگداشت دهه غدیر و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود. این اجلاس به عنوان زمینه‏‌ساز جشن‌های بزرگ دهه امامت، روز شنبه ۲۲ مهرماه امسال از ساعت ۹ صبح الی ۱۸ در محل دانشگاه امام صادق(ع) واقع در بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت برگزار خواهد شد.

این اجلاس یک روزه با عنوان «گسترش جهانی دهه غدیر؛ استمرار نقش امامت در بیداری اسلامی» با حضور و سخنرانی مراجع، علماء، مقامات کشوری و لشکری، شخصیت‌های خارجی و صاحب نظران حوزه و دانشگاه برگزار می‌گردد.

«ستاد بزرگداشت دهه غدیر مازندران»، «مجمع جهانی اهل بیت(ع)»، «دانشگاه امام صادق(ع) تهران»، «مؤسسه بین المللی مطالعات و تحقیقات خاورمیانه تیام» و «بنیاد بیماری های نادر» برگزارکنندگان این اجلاس بزرگ هستند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.