معاون حقوقی وزارت علوم: حفظ روحیه بسیجی در جنگ اقتصادی ما را پیروز می‌کند

۰۸م آذر ،

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم و فرمانده بسیج اساتید و کارکنان این وزارتخانه با اشاره به موج بیداری اسلامی گفت: جهان امروز بیش از قبل نیازمند تفکر بسیجی است.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر سید جواد ساداتی نژاد در مراسم بزرگداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج معجزه بزرگ و از یادگارهای عظیم امام خمینی (ره) است که برکات و ثمرات آن برهمگان روشن است و جهان امروز بیش از قبل به تقویت تفکربسیحی نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه با عملکرد مناسب بسیج در دفاع مقدس، مبارزه با منافقان و سازندگی کشور موفقیت این الگو برهمگان ثابت شده است، گفت: در شرایط جنگ اقتصادی نیز داشتن روحیه بسیجی مارا بر دشمن پیروز می‌کند.

در ادامه این مراسم سردار غلامعلی حیدری معاون بسیج سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اینکه هفته بسیج امسال به سبب تقارن با ایام محرم، با عنوان بسیج در امتداد عاشورا نامگذاری شده است، گفت: با توجه به شاخص‌های یک بسیجی که مقام معظم رهبری تبیین کرده است در می‌یابیم که به درستی تفکر بسیج در امتداد نهضت عاشورا قرار دارد.

وی بصیرت و دشمن شناسی، انجام عمل خالصانه، خط شکنی در مواقع دشوار، داشتن سرعت عمل در اجرای وظیفه، اقدام شجاعانه، اعتقاد به تکلیف و کم‌خواهی و کم‌توقعی را از شاخص‌های یک فرد بسیجی اعلام کرد که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است و بسیج همواره به داشتن این خصوصیات مفتخر بوده است.

سردار حیدری گفت: با دشمن شناسی و بصیرت و درس‌هایی که از عاشورای حسینی گرفته است امروز بسیج در حمایت از انقلاب اسلامی، ولایت پذیری و مقابله با توطئه‌های دشمن در صف اول قرار دارد و بسیار تاثیرگذار است.

معاون بسیج سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به طرح اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری مطرح کرده‌اند، گفت: بسیج باید در این حوزه فرهنگ سازی کند و با ارائه یک الگوی صحیح مصرف به جامعه در این راستا حرکت کند.

وی حمایت از تولید داخلی، قطع وابستگی به کالاهای خارجی، کاهش وابستگی زندگی روز مره مردم به دلار، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس را از جمله حوزه‌هایی دانست که بسیج می‌تواند با بررسی‌های علمی و کارشناسی وارد عمل شود و در اقتصاد مقاومتی نقش ایفا کند.

معاون بسیج سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به تهدیدات نوین دشمن گفت: با انجام پدافند غیرعامل می‌توان از آسیب پذیری خودمان کم و به آسیب پذیری دشمن اضافه کنیم همانگونه که در جنگ‌های بین حزب الله لبنان و رژیم غاصب و جعلی اسرائیل، مردم لبنان با استفاده از پدافند غیرعامل توانستند به مقدار بسیار بسیاری از تلفات حملات دشمن کم کنند.

گفتنی است در این مراسم از چند تن از بسیجیان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.