معاون خدمات شهری شهردار تهران خبرداد: تولید برق از پسماندهای خانگی با افتتاح

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

iiii.JPG

معاون خدمات شهری شهرداری از تولید برق از پسماندهای خانگی با افتتاح بزرگترین سامانه هاضم (دایجستر) خاورمیانه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش تفسیری سرویس«شهری» ایسنا، مجتبی عبدالهی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۷۰۰۰تن پسماند در شهر تهران تولید می ‌شود، گفت: این حجم انبوه زباله اگر به درستی مدیریت نشود درآینده ای نه چندان دور به فاجعه ای زیست محیطی

بدل خواهد شد.

وی ادامه داد: طی چندسال اخیر با اقدامات صورت گرفته ،دفن سنتی و مستقیم زباله ها بطورکامل متوقف شده و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز به عنوان متولی اصلی آن، کاهش آثار سوء زیست محیطی را اولویت کاری خود قرار داده است.

عبدالهی در خصوص اقدامات سامانه استحصال انرژی از پسماندها به روش هاضم اشاره نمود و ادامه داد: این اولین پروژه در ایران و بزرگترین پایگاه اینترنتی در خاورمیانه می باشد که در زمینی به وسعت ۳ هکتار در محدوده منطقه ۴ شهرداری در حال ساخت می‌باشد.

وی به مشخصات فنی و تکنولوژیکی این پروژه اشاره نمود و گفت: تکنولوژی بکار رفته در این پروژه بر اساس استاندارد CE اروپا و نوع سازه آن از نوع بتنی است.

معاون خدمات شهری با بیان اینکه این سامانه حاوی یک خط پردازش، اتاق کنترل، اتاق‌های پمپ و ۱۴مخزن است، گفت: ظرفیت خط پردازش آن ۳۰۰تن در یک شیفت کاری خواهد بود که پیش بینی می گردد حدود ۲۰۰تن آن به عنوان پسماند تر جهت ورود به سیستم هاضم و مابقی آن به عنوان پسماند خشک بازیافت و یا به عنوان سوخت استفاده شود.

به گفته عبدالهی، توان تولید الکتریسیته سامانه هاضم در فاز اول ۲مگاوات ساعت برق در روز است وکود کمپوست با کیفیت مرغوب دیگر خروجی آن خواهد بود.

ایشان اضافه نمود: پسماندهای تر پس از خرد شدن به طور متوسط به مدت ۲۱ روز در مخازن مختلف سیستم هاضم به واسطه حرارت، رطوبت و فعالیت میکروارگانسیم ها فراوری شده و در نهایت گاز متان تولیدی پس از خالص سازی جهت تولید الکتریسیته مصرف می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.