معاون دیوان محاسبات کشور:انضباط مالی کشور بیشتر شده است

حمید تیموری عصردوشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معرفی مدیران دیوان محاسبات هرمزگان در گفت و گو با خبرنگاران افزود:تصحیح و یکپارچه سازی قوانین از جمله مواردی است که موجب شفافیت بیشتر عملکردهای مالی و قانونی می شود.

وی، با اشاره به قدمت ۴۰ساله قانون برنامه و بودجه کشور اظهار داشت:طرح پیشنهادی قانون برنامه و بودجه کشور توسط دیوان محاسبات تهیه و هم اکنون در کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درحال بررسی است که انتظار می رود ظرف ۲۰روز آینده تصویب و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

معاون دیوان محاسبات اظهار امیدواری کرد:با تصویب این طرح،قانون بودجه عملیاتی شده وامکان نظارت بیشتر فراهم می شود.

تیموری همچنین از طی شدن آخرین مراحل تدوین قانون محاسبات عمومی در دیوان محاسبات و ارسال آن به مجلس ظرف دوماه آینده خبرداد.

به گفته وی درحال حاضر قوانین محاسباتی و مالی کشور دچار تشتت و چندگانگی است به گونه ای که به عنوان مثال شرکتها ،ادارات دولتی و شهرداری ها هریک با سازوکارهای متفاوتی مورد برسی های مالی و محاسباتی نظارتی قرار می گیرند.

معاون دیوان محاسبات کشور اضافه کرد:با نهایی شدن و تصویب قانون محاسبات عمومی امکان نظارت یکپارچه فراهم شده و در نتیجه پاسخگویی دستگاه های مصرف کننده بودجه عمومی کشور نیز شفاف تر خواهد بود.ک/۳

۷۱۹۲/۶۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۵۶۰۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.