معاون رییس‌جمهوری آمریکا:{خ}اوباما در مورد کنترل اسلحه مصمم است

۲۱م دیماه ،

معاون ر‌ییس‌جمهوری آمریکا قبل از آغاز مذاکره با کنگره این کشور دربارهٔ قوانین کنترل سلاح در آمریکا گفت، باراک اوباما مصمم است جلوی خشونت‌های مربوط به استفاده از اسلحه را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جو بایدن، معاون رییس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد: اگر لازم شود، رییس‌جمهور در این رابطه فرمان اجرایی صادر خواهد کرد.

اظهارات بایدن در حالی مطرح می‌شود که اندرو کومو، فرماندار نیویورک پیشنهاد کرده است استفاده از سلاح‌های نیمه‌خودکار ممنوع شود.

اقدام‌ها علیه استفاده از این نوع سلاح‌ها یک ماه پس از تیراندازی در شهر نیوتاون ایالت کانتیکت آمریکا صورت می‌گیرد که در آن ۲۰ کودک و شش بزرگسال جان خود را از دست دادند.

کنترل اسلحه به مسأله‌ای اختلاف‌برانگیز در کنگره آمریکا تبدیل شده است. بایدن اخطار داده که اگر لازم باشد و کنگره همکاری نکند، رییس‌جمهور به طور مستقل اقدام می‌کند.

معاون ر‌ییس‌جمهوری آمریکا گفت که او و اوباما مشتاقند نظر کنگره را برای پیدا کردن راه‌حل بدانند.

بایدن گفت: ما اینجا جمع شده‌ایم تا برای مشکلی که به اقدام سریع و اضطراری احتیاج دارد، راه‌حلی پیدا کنیم. من و رییس‌جمهور مصمم هستیم کاری در این باره انجام دهیم. ما برای گرفتن عکس یا صرفا سخن گفتن دور هم نیامده‌ایم بلکه مجدانه مشتاقیم بدانیم که در این باره نظر شما چیست و در عمل چه می توان کرد.

وی افزود: همان‌طور که رییس‌جمهور گفته است، اگر عملکرد ما سبب شود که فقط جان یک نفر حفظ شود، ارزشش را دارد اما من مطمئن هستم که اگر مسئولانه عمل کنیم، می‌توانیم بر امنیت میلیون‌ها تن از مردم آمریکا تأثیر بگذاریم و هزاران تن را از خطر دور کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌.بی.سی، معاون ر‌ییس‌جمهوری آمریکا گفت که قصد دارد به نظر کسانی که از آزادی‌های مربوط به مالکیت انواع اسلحه حمایت می‌کنند، گوش دهد.

بایدن تاکید کرد: باید بدانید که فردا از حامیان مالکیت سلاح و انجمن ملی اسلحه دعوت کرده‌ام تا در این مذاکره شرکت کنند. می‌خواهم جامعه آمریکا بداند که ما مسئول هستیم با تمامی حزب‌ها و جریان‌های سیاسی ارتباط برقرار کنیم.

قرار است کاخ سفید پس از مراسم تحلیف اوباما در ۲۱ ژانویه، پیشنهاد خود را به کنگره بفرستد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.