معاون رییس‌جمهوری ونزوئلا برای ملاقات با چاوز به کوبا می‌رود

۳۰م دیماه ،

معاون رییس‌جمهوری ونزوئلا گفت برای دیدار با هوگو چاوز که برای درمان در بیمارستان بستری است، به کوبا سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکولاس مادورو، معاون ریاست‌جمهوری ونزوئلا در یک تظاهرات سیاسی در کاراکاس گفت که به همراه رافائل رامیرز، وزیر انرژی برای رساندن پیام دوستی مردم ونزوئلا به هوگو چاوز، رییس‌جمهوری این کشور در آینده نزدیک به کوبا سفر می‌کند.

به دنبال افزایش تردیدها دربارهٔ سلامتی رییس‌جمهوری ونزوئلا، معاون هوگو چاوز پیش‌تر گفته بود: رییس‌جمهور در حال بازیابی توانایی خود است و در حال ورود به مرحله‌ تازهی از درمان بیماری سرطان خود در کوبا است.

معاون رییس‌جمهوری ونزوئلا در بیانیه‌ای گفت: علائم حیاتی و عملکرد جسمی رهبر دارد به مرحله ثبات می‌رسد. او هوشیار است و دارد توانایی خود را برای مرحله بعدی درمانی به دست می‌آورد.

رییس‌جمهوری ونزوئلا پیش از سفر به کوبا، برای چهارمین دور عمل جراحی سرطانش در ۱۱ دسامبر سال قبل میلادی مادورو را به عنوان جانشین خود تعیین کرد. اعضای احزاب مخالف از چاوز درخواست کرده‌اند که اگر می‌تواند با مردم ونزوئلا در رسانه‌های دولتی صحبت کند، اما او این کار را انجام نداده است.

دولت ونزوئلا تاکنون اطلاعات کمی دربارهٔ وضعیت چاوز منتشر کرده است. این چهره سرشناس چپگرا و ضد آمریکایی به خاطر مریضی‌اش نتوانست در مراسم سوگند خود در دهم ژانویه حاضر شود و مراسم تحلیف وی تا زمان نامعینی به تعویق افتاده است.

مشاوران و اعضای خانواده چاوز مجبورند گمانه‌زنی‌ها را دربارهٔ اینکه چاوز ممکن است سلامتی خود را به طور کامل به دست نیاورد، کم‌رنگ جلوه دهند. از حدود ۶ هفته پیش که چاوز ونزوئلا را ترک کرد هنوز در محافل عمومی دیده نشده و احتمالا در بیمارستانی در هاوانا همچنان بستری خواهد ماند.

انریکه کاپریلس، از مخالفان چاوز که در انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر از چاوز شکست خورد، گفت: اگر رئیس جمهور می‌تواند احکام را امضا کند من از وی می‌خواهم تا در انظار عمومی ظاهر شود و با مردم ونزوئلا صحبت و به ما بگوید که در این دولت چه دارد رخ می‌دهد.

مقام‌های ونزوئلا هیچ گاه نوع وخامت سرطان چاوز را فاش نساخته‌اند و می‌گویند یک تومور از ناحیه لگن خاصره او برداشته شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.