معاون رییس جمهوری:پارک های فناوری از نقش آفرینان عرصه تولیدعلم هستند

ˈنسرین سلطانخواهˈ روز یکشنبه در دهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس افزود: در قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان وآیین نامه های اجرایی، محل شرکت ها را محدود به داخل پارک ها نکرده است.

وی در همین ارتباط اضافه کرد: شرکت های خارج از پارک ها نیز مورد حمایت قرار می گیرند و انتظار است شرکت های دانش بنیان داخل پارک ها نیز به بلوغ رسیده و بطور مستقل عمل کنند.

سلطانخواه یکی از قدیمی ترین پارک های کشور را پارک علم و فناوری پردیس عنوان و اذعان داشت: امروز با برگزاری دهمین اجلاس سالیانه این پارک شاهد بلوغ آن هستیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، پارک فناوری پردیس را الگوی نسبتا موفقی در زمینه کمک به واحدهای فناور و رشد این واحد ها عنوان کرد و گفت: امید است تا دیگر پارک های فناوری نیز از این الگو بهره برداری کنند.

وی گفت: دولت طی مدت ۱۰ سال ۲۰ میلیارد تومان در پارک فناوری پردیس سرمایه گذاری کرده است.

سلطانخواه افزود: این در حالی است که شرکت ها بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده اند و حدود ده میلیارد تومان نیز از سوی صاحبان صنایع برای تحقیق و توسعه هزینه و سرمایه گذاری شده است.

در ادامه یکی از مدیران پارک فناوری پردیس، جسارت در طراحی و اجرای پروژه های بزرگ، نگرش بسیار ویژه به قابلیت اطمینان و کیفیت در راستای بکارگیری استانداردهای مدیریت کیفیت با هدف هم افزایی بین المللی را ضروری دانست.

نیک روش با اشاره به اینکه اتکای صرف به دانش بدون توجه به صنعت چندان موفقیتی برای کشور محسوب نمی شود، افزود: در دنیای امروز تمامی امور بر اساس دانش است، اما در این میان نباید صنعت را فراموش و منابع و سرمایه ها را هدر داد.

مدیرعامل شرکت کام اندیش سیستم، خاطرنشان کرد: هدف نهایی باید محصول، تجاری سازی و تولید ثروت بر مبنای دانش باشد و در این مسیر به روز بودن در دانش و تکنولوژی، تعریف دقیق از پروژه و نگاه صادراتی به محصول حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه اندیشه تولید متنوع محصولات و صادرات آن موجب ماندگاری صنعت می شود، تصریح کرد: صادرات امروز یک مقوله لوکس نیست، بلکه اصل است و بدون صادرات شرکت ها نمی توانند به اهداف خود دست یابند و دستاوردهای قابل رقابت با بازارهای جهانی ارایه دهند.

رییس پارک فناوری پردیس نیز با ارایه عملکرد یک ساله این پارک از اضافه شدن ۲۴ شرکت به شرکت های پارک فناوری پردیس خبر داد و گفت: هم اینک این مجموعه دارای ۱۳۰ شرکت بوده و هشت شرکت نیز از این مجموعه خارج شده است.

مهدی صفاری نیا افزود: در طول یک سال گذشته شاهد پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی پارک فناوری پردیس هستیم و با عملکرد بسیار خوب شرکت های این مجموعه، محصولات نمایشگاه دائمی پارک نیز توسعه یافته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در دهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس حجت الاسلام والملسلمین ˈمحمود محمدی عراقیˈ عضو شورای انقلاب فرهنگی، معاونان این نهاد و تنی چند از مدیران عامل شرکت ها، با گزارش عملکرد و طرح دیدگاه های خود بر اهمیت توجه به تحقیق، توسعه و استفاده از توان بالای مدیریتی برای جذب افراد نخبه و کارآمد تاکید کردند.

در این پارک ۱۳۰ شرکت مستقر است و شرکت های این پارک نگرش بین المللی به بازارهای جهانی دارند و تاکنون ۳۲ محصول صادراتی از این شرکت ها به ۳۸ کشور جهان صادر شده است.

حجم صادرات این مجموعه حدود ۶۰ میلیون دلار بوده است و سرمایه گذاری مناسبی توسط واحدهای فناور در این پارک صورت گرفته و بیش از ۱۰ برابر بخشی است که دولت در این مجموعه سرمایه گذاری کرده است.

تهرام۸۱۲۸/۱۴۵۷/۱۳۹۶

انتهای پیام /*

info@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.