معاون سازمان دامپزشکی: ایران تنها کشور تولیدکننده مرغ سبز در منطقه است

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘محسن مشکات’ پنجشنبه شب در همایش ملی تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در رشت افزود: هم اکنون ۴۲ واحد در سراسر کشور در زمینه پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک مشغول هستند و در مقایسه با ۱۶ هزار واحد تولید مرغ معمولی در سطح کشور ، هنوز در ابتدای راه هستیم .

وی اظهار داشت: تدوین آیین نامه تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک از پایان سال ۱۳۷۷ توسط سازمان دمپزشکی آغاز شد و هم اکنون واحدهای ۱۰ استان کشور زیرساخت های لازم را برای تولید مرغ سبز دارند و بسیاری از واحدها نیز اعلام آمادگی کرده اند که در این زمینه فعالیت کنند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: در گیلان که استانی پیشرو محسوب می شود، ۱۲ واحد در زمینه تولید مرغ سبز فعالیت دارند درحالی که در این استان ۶۵۰ واحد مرغداری گوشتی وجود دارد و برای اینکه بقیه هم بتوانند وارد این عرصه شوند، باید زیرساخت های لازم فراهم آید.

مشکات هزینه راه اندازی یک واحد تولید مرغ سبز را حداقل ۷۰۰ میلیون ریال در طول یک دوره پرورش دانست و اضافه کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای مرغداری ها ، باید با اولویت مرغداری هایی که در عرصه تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک فعالیت می کنند، اعطا شود.

به گزارش ایرنا، در همایش ملی تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک که پنجشنبه شب با حضور جمعی از تولیدکنندگان مرغ سبز در گیلان ، اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت، سرپرست شهرداری رشت، معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، مدیرکل دامپزشکی گیلان برگزار شد؛ تعدادی از تولیدکنندگان و توزیع کنندگان مرغ سبز در استان گیلان و چند استان همجوار با اهدای لوح تقدیر قدردانی شدند.ک/۲

۶۱۹/۶۹۵/۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۴۰۰۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.