معاون سازمان غذا و دارو خبر داد: برخورد قضایی با صاحبان داروخانه‌های زنجیره‌ای

ممتاز نیوز: معاون داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه اغلب به دلیل عدم امکان انجام تبلیغات و بازاریابی دارویی، حق داروی ایرانی پایمال می‌شود، گفت: از جمله عوارض عدم گردش منطقی مالی در داروخانه‌ها، حرکت به سمت تجاری‌سازی داروخانه‌هاست.

دکتر محمدرضا شانه‌ساز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که از جمله عوارض عدم گردش منطقی مالی در داروخانه‌ها، حرکت به سمت تجاری‌سازی داروخانه‌هاست، اظهار کرد: برخی افراد سودجو داروخانه‌هایی را که فشار اقتصادی شدیدی بر رویشان وجود دارد را با رقم پایینی اجاره کرده و برای جبران هزینه و کسب درآمد، روش‌های ناثواب و ناصحیح را به کار می‌گیرند.

وی افزود:‌ داروخانه‌هایی که اکنون به صورت غیرقانونی و زنجیره‌ای اداره می‌شوند، از جمله این راهکارهای نامناسب است و ضمن آن که می‌تواند در بسیاری از مقاطع تامین دارو را با مشکل مواجه کند، تورهایی برای شرکت‌های توزیع‌کننده و تولیدکننده پهن می‌کنند.

معاون داروی سازمان غذا و دارو با بیان این که این افراد حجم بالای دارو را به صورت غیرقانونی و در مسیر خارج از شبکه دریافت کرده، برای یک بازه زمانی نگه می دارند، گفت: در این صورت در مقاطعی دارو دستخوش کمبود می‌شود و علی‌رغم اینکه میزان تولیدمان بالا بوده است بیمار نمی‌تواند داروی مورد نیازش را در داروخانه‌ها پیدا کند، به همین خاطر کمبود کاذب را تجربه می‌کند و مشکل‌ساز می‌شود.

معاون داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی داروخانه عواقب بسیاری دارد، گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل ارائه خدمات در داروخانه‌ها، سوء استفاده‌ها و تخلفاتی که صورت می‌پذیرد به علت گردش مالی ضعیفی است که داروخانه‌ها دارند.

شانه‌ساز با بیان اینکه اطلاعات متخلفان از طریق شرکت‌های توزیع‌کننده دریافت شده است، گفت: با هماهنگی مراجع قضایی درصدد برخورد با سودجویان و متخلفان هستیم.

وی آمار بیش از ۲۰ درصدی داروخانه‌های اجاره‌ای در تهران را تایید و اظهار کرد: این آمار در شهرستان‌ها به این علت که اجاره‌بهای ملک و گردش مالی داروخانه‌ها به این دشواری نیست، پایین‌تر است.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.