معاون سازمان غذا و دارو خبر داد: گسترش غذاهای فراسودمند در دستورکار

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

معاون سازمان غذا و دارو خبر داد: گسترش غذاهای فراسودمند در دستورکار

» سرویس: اجتماعی – سلامت

Multimedia_pics_1390_8_healt_21-1.jpg

معاون غذای سازمان غذا و دارو با بیان اینکه گسترش غذاهای فراسودمند در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار دارد، گفت: هم اکنون ۵۰ درصد کارخانه‌های لبنی، پروانه تولید ماست پروبیوتیک دارند.

دکتر iبهروز جنت در گفت‌وگو با خبرنگار«سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه غذاهای فراسودمند طیف وسیعی را در برمی‌گیرند، عنوان کرد: از یک ماست پروبیوتیک گرفته تا نان فیبردار و بیسکویت‌های سبوس دار که حاوی ریز مغذی‌های مفید می باشند در ردیف فانکشنال‌فودها یا غذاهای فراسودمند قرار می‌گیرند.

وی درباره میزان تولید غذاهای فراسودمند در کشور گفت:‌ هم اکنون تعدادی از کارخانه‌های کشور مشغول فرموله کردن فرآورده‌های فراسودمند می باشند، بعضی کارخانه‌ها نیز در حال تولید این دسته از غذاها می باشند، iبه عنوان مثال ۵۰ درصد کارخانه‌های لبنی، پروانه تولید ماست پروبیوتیک دارند که بسته iبه برنامه‌های موجود و شرایط خود اقدام iبه تولید می‌نمایند.

معاون غذای سازمان غذا و دارو ادامه داد: محصول تازه «بتاگلوکان» نیز که اوایل امسال رونمایی شد، هنوز iبه تولید انبوه نرسیده است و کارخانه تولیدکننده مشغول فرموله کردن ماکارونی، نان و کیک غنی شده توسط بتاگلوکان است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.