معاون ستاد مدیریت حمل‌ و نقل از برنامه نوسازی ۳۰ هزار دستگاه تاکسی خبر داد

‘امیررضا رجبی’ روز دوشنبه در ‘نشست بیست و دومین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور’ در مشهد افزود: هم اینک ۳۰ تا ۳۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده با عمر بیش از ۱۰ سال در سطح کشور وجود دارد که بر اساس برنامه ریزی انجام شده حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار دستگاه آن امسال‌ نوسازی می شود.

وی همچنین از امضای تفاهمنامه‌ با بانک‌ صادرات برای اعطای تسهیلات به تاکسیداران به منظور نوسازی تاکسیهای فرسوده خبر داد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور نیز در این نشست از تدوین برنامه مدون پنج ساله برای تاکسیرانی خبر داد.

‘هاشمی’ گفت: اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور در همین چارچوب در حال برنامه ریزی جهت تدوین برنامه پنج ساله است.

وی همچنین به فعالیت ۳۳۰ هزار دستگاه تاکسی در سطح کشور زیر نظر این اتحادیه اشاره و بیان کرد: هم اکنون نرخ کرایه تاکسی و وضعیت اقتصادی از دغدغه های تاکسیرانان محسوب می شود.

او اظهارداشت: گذاشتن سقف برای تعداد افراد بیمه شده، مشکلات کارت سوخت، عدم اجرای ماده ۹ قانون توسعه حمل و نقل و عدم حمایت از یک میلیون و ۳۰۰ دستگاه وانت که ساماندهی شده اند از دیگر مشکلات و دغدغه های این بخش از اقشار جامعه است.

مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور نیز در این نشست به نارضایتیهای موجود از تاکسیرانان اشاره و بیان ‌کرد: با توجه به شکایتها و نارضایتیهایی که در بحث تاکسیرانان وجود دارد باید نظارت بر عملکرد آنها در جهت رفع دغدغه ‌های مردم، بیشتر شود.

‘سیدمجتبی شفیعی’ همچنین خواستار همکاری پلیس در زمینه پلاک گذاری تاکسیها شد.

‘ریاحی’ عضو هیات مدیره اتحادیه تاکسیرانی کشور نیز در این نشست توجه به حق مردم را بهترین سرویسدهی دانست و گفت: البته باید حمایتهای لازم از تاکسیرانی صورت گیرد و اگر می پذیریم که تاکسیها یک وسیله حمل و نقل عمومی هستند مانند تمام جهان باید به آنها یارانه بدهیم.

۷۴۹۱/۶۵۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۲۹۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.