معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت سهمیه​ سوخت جانبازارن در انتظار روحانی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت سهمیه​ سوخت جانبازارن در انتظار روحانی

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت
سهمیه​ سوخت جانبازارن در انتظار روحانی

ممتازنیوز: معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: نامه ای برای رئیس جمهور ارسال کرده ایم تا ایشان نظر خود را در خصوص نوع پرداخت سهمیه ویژه سوخت به جانبازان و معلولان اعلام کنند.

به گزارش ممتازنیوز، علی ربیعی اظهار داشت: اینکه سهمیه ویژه ۲۵۰ هزار لیتری سوخت جانبازان و معلولان به صورت نقدی اعمال شود یا سناریوی دیگری برای تخصیص این سهمیه در نظر گرفته شود به نظر دفتر ریاست جمهوری بستگی دارد.
وی افزود: نامه ای برای رئیس جمهور ارسال کرده ایم تا ایشان نظر خود را در خصوص نوع پرداخت سهمیه ویژه سوخت به جانبازان و معلولان اعلام کنند.
معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان اینکه بسترهای اجرایی شدن تخصیص این سهمیه ویژه سوخت آماده است، گفت: هنوز جواب نامه ارسالی از دفتر رئیس جمهور ارسال نشده و به محض اینکه دفتر ریاست جمهوری پاسخ این نامه را ارسال کند، سهمیه ویژه سوخت جانبازان و معلولان اعمال می شود.
وی خاطرنشان کرد: تخصیص سهمیه سوخت برای جانبازان از سوی بنیاد شهید و سوخت ویژه سوخت معلولان توسط سازمان بهزیستی اجرایی خواهد شد.
به گزارش تسنیم، در ماه‌های پایانی سال گذشته در حالی که پس از گذشت بیش از ۲ سال از آغاز اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها هنوز وضعیت سوخت جانبازان و معلولان شفاف نشده بود، رئیس جمهور دولت دهم دستوری ویژه برای بررسی این موضوع صادر کرد.
پیرو دستور ویژه احمدی نژاد و پس از گذر از مراحل بررسی نهادهای مربوطه، تخصیص ۲۰۰ هزار لیتر سهمیه بنزین ویژه برای جانبازان و ۵۰ هزار لیتر سهمیه بنزین ویژه برای معلولان به صورت روزانه به تصویب رسید.
درحالی که قرار بود از ابتدای خردادماه تخصیص این سهمیه صورت گیرد اما شارژ سهمیه ویژه در کارت‌های سوخت معلولان و جانبازان پشت سیستم بروکراسی اداری کشور معطل ماند.
تعیین نحوه تخصیص این سهمیه ویژه نکته اصلی در جریان مصوبات اداری و جلسات نهادهای مسئول در این زمینه بود به طوری که با نهایی نشدن این سناریو، تخصیص سهیمه ویژه سوخت جانبازان و معلولان به تیرماه نیز نرسید.
دو سناریوی پیش بینی شده برای تخصیص سهمیه ویژه سوخت معلولان و جانبازان بدین صورت بود که یا کارت‌های ویژه‌ای برای استفاده از این سهمیه در اختیار آنها قرار می‌گیرد و یا این سهمیه به‌صورت جبران مابه التفاوت هزینه سوخت اعمال می‌شود.
در آخرین توافقات صورت گرفته بین نهادهای مربوطه در روزهای پایانی دولت دهم سناریوی تخصیص این سهمیه ویژه نهایی شد.
قرار بر این شد که با توجه به تمایل خود جانبازان و معلولان برای تخصیص سهمیه به صورت پرداخت نقدی، این سهمیه ویژه به صورت پرداخت نقدی مابه‌التفاوت نرخ سوخت مصرفی اعمال شود.
اما با طولانی شدن اعمال این سهمیه ویژه و روی کار آمدن دولت جدید، به نظرخواهی مجدد از دفتر ریاست جمهوری برای اجرای مصوبه رئیس جمهور سابق نیاز شد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.