معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان: زنان خانه‌دار نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی دارند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از ایسنا

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: زنان نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی دارند، چرا که آنان مدیر اقتصادی خانواده و تربیت‌کننده فرزندان می باشند.

به گزارش تفسیری خبرنگار سرویس «زنان»‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پروین هدایتی در افتتاحیه اولین جشنواره «زنان و اقتصاد مقاومتی ریحانه» که امروز در موزه ملی برگزار شد، افزود: زنان به عنوان مدیر اقتصادی خانواده، نقش تعیین‌کننده‌ای در ساماندهی تامین مالی خانه بر عهده دارند، علاوه بر آن تربیت‌کننده نسل آینده محسوب می‌شوند، بنابراین می‌توانند در انتقال فرهنگ مقاومتی به نسل آینده تاثیرگذار باشند.

وی تصریح نمود: تحریم‌ها بویژه در زمینه اقتصاد حرف تازهی برای مسلمانان نمی باش و ریشه‌ای ۱۴۰۰ ساله دارد و دشمنان هر وقت قصد داشتند به مسلمانان فشار بیاورند از ابزار تحریم اقتصادی استفاده می‌کردند.

وی در ادامه اظهار نمود: قصد داریم در جشنواره زنان و اقتصاد مقاومتی از ابزار هنر برای انتقال مفاهیم مربوط به این اقتصاد به مردم به ویژه زنان بهره ببریم.

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با اشاره به نامگذاری دهه جاری به عنوان دهه «پیشرفت و عدالت»، گفت: به سبب وضعیت کلی کشور و هجوم دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب از طریق حوزه‌های اقتصادی، مقام معظم رهبری با تدبیری هوشمندانه، دهه جاری را به عنوان دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری‌ نمودند و سال‌های مختلف را با رویکردهای اقتصادی مانند، همت مضاعف، کار مضاعف، جهاد اقتصادی و حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی نامگذاری نمودند.

هدایتی افزود: مقام معظم رهبری با تاکید بر اشتغال، تولید، بهره‌وری، فناوری‌های تازه و … به تبیین استراتژی پیشرفت و رشد اقتصادی پرداختند.

وی با بیان اینکه تولید ملی راه‌حل بسیاری از مسائل گوناگون است، تاکید نمود: لازم است در تولید و به ویژه عرضه، تغییر و تحول به وجود آید و زمینه‌های دستیابی به رشد ۸ درصدی محقق شود، چون اقتدار ملی، متکی بر دست پیدا نمودن به این میزان از رشد است.

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در ادامه گفت: اقتصاد ایران با منافع ابرقدرت‌ها در تضاد است و دشمنی‌ها با کشور ایران ادامه خواهد داشت. بنابراین الگوی مقاومتی برای مقابله با این وضعیت مطرح شده است.

هدایتی افزود: اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی در تعارض با منافع استکبار جهانی است، اما مهم‌ترین الگوی ویژه اقتصاد مقاومتی، مردمی‌سازی این اقتصاد است. چنین اقتصادی قابل تحریم شدن نمی باش و حداکثر مقاومت اقتصادی وقتی ورود پیدا می‌کند که در بدنه مردم فعال شود.

وی در ادامه گفت: اقتصاد مقاومتی مدلی است که ما را به سمت مصرف و تولید سوق می‌دهد، بنابراین با ریاضت اقتصادی تفاوت دارد و اگر مصرف شکل نگیرد، چرخه اقتصادی سالم برقرار نمی‌شود.

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری افزود: بر اساس این موضوع، لازم است نگاه افراد از مصرف کالاهای لوکس و تجملاتی وارداتی به کالاهای داخلی یا کالاهایی که در حوزه لوکس دسته‌بندی نشده‌اند، تغییر کند. اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد تهاجمی است و به همه ساز و کارهای حوزه سرمایه‌داری که ما را وابسته به تولیدات این حوزه می‌کند، هجمه می‌برد. چرا که اقتصاد سرمایه‌داری می‌تواند حتی امنیت ملی را نیز دچار مشکل کند.

هدایتی با اشاره به فاکتور اقتصاد مقاومتی، اظهار نمود: حضور مردم، تقویت صنایع، تقویت بخش خصوصی از جمله فاکتورهای اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی تحریم‌ها را به ما هدیه می‌دهند، گفت: در شرایط تحریم، مردم تشویق می‌شوند که به عرصه‌های تازه وارد شوند و درواقع تحریم‌ها افزایش خودباوری را در پی دارد.

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در ادامه گفت: برای تبیین اقتصاد مقاومتی در جامعه نیاز است که سیاست و فرهنگ مقاومتی را تبیین کنیم و انتقال دهیم. لازم است این مفاهیم را معاصرسازی کنیم و در زمینه ابعاد مختلف آن فرهنگ‌سازی کنیم.

به گزارش تفسیری ایسنا، در ادامه این مراسم دکتر محسن جلیلی – دبیر جشنواره زنان و اقتصاد مقاومتی، اظهار نمود: اقتصاد موضوع حساسی به شمار می‌رود و باید در خانواده‌ها به آن پرداخته شود. ابزارهای فرهنگی بیشترین تاثیر را در این زمینه دارند.

وی افزود: در صورت تحقق فرهنگسازی، ایرانیان کالاهای ایرانی را به عنوان بخشی از عرق و هویت ایرانی مصرف می‌کنند و بدین ترتیب بسیاری از مشکلات را پشت سر می‌گذاریم.

دبیر جشنواره زنان و اقتصاد مقاومتی افزود: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نمی باش، بلکه استفاده درست از منابع است.

جلیلی درباره جشنواره زنان و اقتصاد مقاومتی گفت: ما آثار را به صورت عمومی اکران و نمایشگاه عکس برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.