معاون شهردار تهران مطرح کرد: رصد چالش‌های پیش‌روی تحقق سند چشم‌انداز در حوزه مدیریت شهری

یکشنبه ۱۷ اردیبهشت – ۰۴:۳۹:۰۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

با اعلام برگزاری همایش ملی مدیریت شهری در افق چشم‌انداز

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار تهران با اعلام برگزاری نخستین همایش ملی «مدیریت شهری در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴» در ۳۱ اردیبهشت‌ماه از رفع چالش‌های پیش‌روی تحقق اهداف سند چشم‌انداز در حوزه مدیریت شهری خبر داد.
به گزارش آریا، سید مناف هاشمی با اشاره به گذشت شش سال از زمان ابلاغ سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور، اظهار داشت:در این همایش اقدامات انجام شده برای اجرای تدابیر مقام معظم رهبری در حوزه شهری که در سند چشم‌انداز آمده است، رصد خواهد شد.
وی بررسی روابط شهرداری‌ها با دولت مرکزی در سند چشم‌انداز را یکی از محورهای همایش ملی مدیریت شهری در افق چشم‌انداز برشمرد.
هاشمی هدف از برگزاری این همایش را رصد چالش‌های پیش‌روی تحقق اهداف سند چشم‌انداز  در حوزه مدیریت شهری توصیف کرد و افزود: میزان دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده باید مدام مورد پایش قرار گیرد.
وی از چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای پیش‌روی تحقق سند چشم‌انداز در حوزه مدیریت شهری، نقش و جایگاه مدیریت شهری در توسعه ملی و تحقق اهداف سند چشم‌انداز، بررسی چارچوب‌های نهادی مدیریت شهری و راهکارهای ارتقاء آن، راهبردها و الزامات مدیریت یکپارچه شهری، آینده پژوهی در مدیریت شهری بررسی دستاوردها و جایگاه شوراها و مدیریتی محلی در نظام مدیریت کلان کشور و نیز، امنیت شهری، دفاع غیر عامل، کاهش مخاطرات و آسیب‌ها به عنوان اهم محورهای این همایش نام برد.
معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: در این همایش به موضوعاتی نظیر آسیب‌شناسی توسعه شهری در کشور و میزان انحراف آن از سند چشم‌انداز، طراحی و پیاده‌سازی الگوی اسلامی ـ ایرانی در برنامه‌ریزی توسعه شهری، بررسی روابط شهرداری‌ها با دولت مرکزی در سند چشم‌انداز و عدالت اجتماعی و رفاه شهروندان در پرتو اجرای سند چشم‌اندازنیز، پرداخته می‌شود.
وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی مدیریت شهری در سند چشم‌انداز ارسال شده است، اظهار کرد: اعضای هیات داوران متشکل از ۲۱ نفر از اساتید دانشگاهی، یکصد مقاله را خوب ارزیابی کرده‌اند و مقالات در دست ارزیابی نهایی است.
هاشمی با اشاره به برگزاری دو پانل تخصصی دو ساعته در جریان این همایش، تاکید کرد: در هر پانل تعدادی از مقالات برگزیده ارائه خواهد شد.
وی با اشاره به حضور افرادی از شهرداری‌های سراسر کشور در این همایش، پیش‌بینی کرد که بیش از یکهزار نفر در این همایش یک‌روزه شرکت کنند و افزود: در خاتمه این همایش، بیانیه‌ای نیز صادر خواهد شد.
نخستین همایش ملی مدیریت شهری در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴، ۳۱ اردیبهشت‌ ماه جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این همایش به آدرس urban1404.sharif.ir مراجعه کنند.
www.Sharifurban.ir

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۶۱۶۳۹۰۷۴۴۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.