معاون فرماندار بم: هیچ‌گونه مورد ابتلا به کرونا در بم مشاهده نشده است

معاون سیاسی‌ اجتماعی فرماندار بم گفت: تاکنون هیچ‌ موردی در زمینه ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان بم مشاهده نشده است.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(دانا خبر)، حمیدرضا جزینی‌زاده ظهر امروز در کارگروه سلامت شهرستان با اشاره به شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: تاکنون هیچ‌گونه مشکلی در مورد این بیماری در شهرستان بم مشاهده نشده است.

به گزارش فارس، وی افزود: با توجه به اینکه یک مورد فوتی بر اثر بیماری کرونا در استان داشتیم، باید موارد لازم به مردم گوشزد شود و اطلاع‌رسانی به حجاج از طریق کاروان‌ها صورت گیرد.

جزینی‌زاده تصریح کرد: این بیماری از شرق عربستان شیوع پیدا کرده و ۱۶۷ نفر در عربستان جان خود را از دست داده‌اند و به لحاظ اینکه کشور ما بیشترین زائر را به خانه خدا اعزام می‌کند، هموطنان ما با خطر بیشتری مواجه هستند.

معاون سیاسی‌ اجتماعی فرماندار بم خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که باید توسط کارگروه سلامت پیگیری و اقدام شود، بحث کنترل و معدوم‌سازی حیوانات ناقل بیماری به ویژه سگ‌های ولگرد در سطح شهر است که وضعیت نامناسبی ایجاد کرده است.

وی همچنین خواستار نظارت هرچه بیشتر بازرسان اتحادیه بر کیفیت نان و رعایت موارد بهداشتی در نانوایی‌ها شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بم نیز خاطر‌نشان کرد: بیماری کرونا یک نوع بیماری ویروسی است که درمان قطعی ندارد و منجر به مرگ می‌شود.

رادفر گفت: باید در این مورد باید پیشگیری‌های لازم انجام شود و ما در این رابطه در سایت دانشگاه آموزش‌هایی را ارائه کردیم و می‌طلبد اطلاع‌رسانی در ادارات و مدارس و دانشگاه‌ها انجام شود.

وی به نبود اتاق ایزوله در شهرستان بم اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مواردی که می‌تواند سبب پیشگیری از این بیماری شود، حضور کارشناسان بهداشت در کلاس‌های حج و زیارت است که نیازمند همکاری مسئولان است.

علیرضا ریاضی شهردار بم نیز عنوان کرد: در مورد معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد طی سال گذشته حدود ۹۰۰ قلاده توسط شهرداری معدوم شده و به دلیل خانه باغ بودن شهرستان تعداد سگ‌های ولگرد در حال افزایش است و کنترل آنها به سختی انجام می‌شود.

وی افزود: امسال نیز این طرح در مدت یک ماه انجام و حدود ۲۰۰ قلاده سگ ولگرد معدوم‌‌ شد.
– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930310001366#sthash.KlmFyy7z.dpuf


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.