معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور: باید نگاه و عملکرد هیئات مذهبی قم فرا استانی باشد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه هیات‌های مذهبی استان قم نباید فعالیت خود را به محل و استان خود محدود نمایند، گفت:‌ نگاه و عملکرد هیاتهای مذهبی باید فرا استانی باشد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت الاسلام والمسلمین حمید شرفخانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندیهای هیئات مذهبی استان قم، افزود: استان قم مرکز حوزه علمیه، تشیع، مراکز علمی و پژوهشی، حضور مراجع و فضلای حوزه علمیه است و خود این شهر نیز حاوی کارکرد فراملی و بین المللی است.

وی، تصریح نمود: هیئات مذهبی این استات نیز باید با همه ظرفیت های قم شکل گرفته و رشد نمایند.

وی خاطر نشان نمود:‌ استان قم در عرصه های بین المللی قابلیت های شناخته شده تری نسبت به داخل استان و حتی دیگر استان ها دارد بنابراین هیئات باید زمینه ساز رشد و توسعه اهداف تعریف شده برای این استان باشند.

شرفخانی تاکید نمود: با درنظر گرفتن این اهداف نمی توان فعالیت های هیات ها را به انجام بعضی فعالیت های معمولی و بومی و محلی محدود نمود.

وی یادآور شد:‌ کارهای بزرگ را جز با باور و اقتدار خود هیات نمی توان انجام داد و نیاز به خودباوری و درک دقیق هیات ها نسبت به جایگاه فعالیت خود در استان قم دارند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور تاکید نمود: باید توانمندی های هیات ها به عنوان الگوی موفق در سطح کشور مطرح شود و برای این هدف نباید به انجام فعالیت های یکنواخت بسنده نمود.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی افزایش سطح معرفتی مردم نسبت به قرآن و عترت را از وظایف اصلی هیات های مذهبی استان قم دانست و بیان داشت: هیات ها بهترین وسیله و ابزار برای شناخت و دقیق مردم نسبت ائمه اطهار(ع) می باشند چراکه هیات ها مردمی بوده و در دل مردم جای دارند.

وی آسیب شناسی هیات های مذهبی را یکی از الزامات برای پیرایش هیات ها از انحرافات و خرافات دانست و با توجه به بعضی آسیب ها تنها در تعداد محدودی از هیات ها افزود:‌بزرگنمایی این آسیب ها خود آسیب دیگری است که سبب سوء استفاده دشمنان به ویژه وهابیون از آنها علیه اسلام و تشیع به صورت کلی می گردد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: هیات های قم باید بتوانند به کل کشور الگو دهند تا اهداف اهل بیت(ع) را در جامعه نهادینه سازند و علقه جوانان نسبت به ائمه روز به روز بیشتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی با تاکید بر اینکه هیات ها از ابتدا مردمی بودند و باید مردمی باقی بمانند، اضافه نمود:‌ این اتفاق تنها باید از قم آغاز شده و در سطح کشور و جهان رخ دهد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.