معاون فرهنگی وزارت ورزش: فدراسیون‌ها در مسیر ورزش سکولار حرکت می‌کنند!

۰۷م اسفند ،

ERF_6940.jpg

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: فدراسیون های ورزشی ما با معیار قرار دادن ملاک فنی و بی توجهی به ملاک های دیگر، به سمت حاکمیت ورزش سکولار حرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، سیدباقر پیشنمازی در همایش نقش مربیان در توسعه فرهنگی ورزش که با حضور مسئولان اداره کل ورزش و جوانان فارس و جمعی از مربیان ورزشی استان برگزار شد، اظهار کرد: ورزشی که دنیای غرب آن را ترسیم می کند و به آن می پردازد ورزشی سکولارگونه است که معیارهای اخلاقی و معنوی در آن به فراموشی سپرده شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه فدراسیون های ما تا زمانی که فقط ملاک فنی را مورد توجه و تاکید قرار دهند و اساس نامه ای ضعیف تر از آنچه موجود است، ایجاد کنند، در مسیر ورزش سکولار گام برمی دارند.

معاون وزارت ورزش و جوانان با تصریح اینکه مربیان، مهم ترین نقش را در تعالی یا انحطاط اخلاقی ورزشکاران ما دارند، اضافه کرد: عملکرد ما به عنوان یک مسلمان باید با یک مربی سکولار متفاوت باشد، همچنین به الگوپذیری مربیان توجه ویژه ای شود.

وی خاطرنشان کرد: مربیان ورزشی ما باید خودشان برنامه ریزی کنند و در امور جاری پیرو سکولاریسم حاکم بر کشورهای غربی نباشد، در غیر این صورت ورزش به جای تعالی روح و جسم به سقوط اشخاص می انجامد.

پیشنمازی اظهار کرد: در سفرها و اردوها، رفتار و ادبیات یک مربی به متربیان منتقل می گردد و این موضوعی است که همه مربیان باید در برخورد با ورزشکاران آن را مدنظر قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه ورزش در اسلام زمانی سودمند است که توأم با معنویت باشد، گفت: هیچ راهنمایی بزرگ تر از قرآن و اهل بیت (ع) وجود ندارد و حیف است که فقط از وزن ، اسم و آهنگ آن استفاده شود.

معاون وزارت ورزش و جوانان به تفاوتهای انسان متعادل و وارونه و نوع تربیت آنها در مکتب الهی و غیر آن پرداخت و بیان کرد: اگر می خواهیم انسان متعادل تربیت کنیم باید تسلیم آموزه های الهی و اسلامی باشیم اما دنیای غرب، انسان را آزاد از قید و بند و تسلیم در برابر غضب و شهوت می داند که چنین فردی که انسان وارونه به شمار می رود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.