معاون فرهنگی وزیر ارشاد بر لزوم تقویت صنعت چاپ تاکید کرد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‘بهمن دری’ عصر شنبه در دومین یادواره ایثارگران صنعت چاپ با بیان اینکه بزرگترین اهداف و استراتژی اسلام ‘مکارم اخلاق’ است، افزود: باید در تمام صنوف اخلاق اسلامی را رعایت کنیم. البته صنف چاپ نسبت به بسیاری از اصناف این موضوع را بهتر رعایت می کند.

وی افزود : انجمن ها و تشکل های مختلفی در صنعت چاپ وجود دارد و آرزوی ما این است که تمامی آنها در کسوت یک خانواده بزرگ زیر پرچم یک اتحادیه واحد قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت ارشاد نیز از این کار حمایت خواهد کرد، افزود: جمع شدن در زیر یک پرچم واحد بدان معنا نیست که همه دارای نظر و سلیقه واحد باشند، بلکه باید اندک اندک به جمع یک خانواده بپیوندند و ما روز به روز شاهد هم افزایی و همزبانی آنها باشیم . مرحله بعد از هم زبانی هم دلی است و این اتحاد و هم دلی زمانی رخ خواهد داد که منیت ها از بین برود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد : نباید بجای هموار کردن راه توسعه صنعت چاپ برروی هم چنگ بیاندازیم، بلکه باید در جهت تقویت همدلی ها تلاش کنیم.

دری به تشکیل شورای سیاستگذاری صنعت چاپ در سال گذشته اشاره کرد و افزود : همه بر ارزش و اهمیت تشکیل چنین شورایی اذعان دارند، کمیته های اقماری و شوراهای جانبی با حضور کارشناسان عرصه چاپ تشکیل شده که نیازمند تقویت بیشتر است .

وی گفت: با تقویت این شورا می توان صنعت چاپ را به جایی رساند که متناسب با طراز انقلاب قرار گیرد. استراتژی و راهبرد کلان معاونت فرهنگی در صنعت چاپ این است که هم افزایی و همدلی ها و برپایی چنین نشست هایی افزایش پیدا کند.

دری با بیان اینکه مشکلات صنعت چاپ یکروزه حاصل نشده که یک روزه حل شود، گفت: بسیاری از تشکل های خصوصی در کمیته های اقماری عضو هستند، با دادن دست یاری و ایجاد هم افزایی می توان بسیاری از مشکلات را برطرف ساخت.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز تاسف از اینکه برخی از افراد اطلاع چندانی از اهمیت این صنعت ندارند، افزود:یکی از مهمترین کارها شناساندن جایگاه و اهمیت این صنعت به مسوولان است.

وی با توضیح اینکه گردش مالی چاپ در جهان نزدیک به یک تریلیون دلار است، گفت: در حال حاضر در این مقوله سهم اندکی داریم و اگر بخواهیم مطابق با برنامه چشم انداز در این حوزه در منطقه اول باشیم، نیازمند تلاش بیشتری هستیم.

وی تاکید کرد: برخی مسائل این حوزه در شورای انقلاب فرهنگی مطرح شده و قابل حل است. البته حل برخی مشکلات نیازمند برنامه های میان مدت و درازمدت است.

دری گفت: همانطور که در بحث فناوری های هسته ای و نانو گام های خوبی برداشته شده است، به طور یقین با پیشینه فرهنگی موجود می توان به موفقیت های قابل توجهی در این عرصه نیز دست یافت.

دومین یادواره ایثارگران صنعت چاپ عصر امروز در موزه شهدای بنیاد شهید انقلاب اسلامی برگزار شد.

فراهنگ **۱۶۳۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۶۵۷۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.