معاون فناوری اطلاعات سازمان ثبت واحوال: کارت هوشمند ملی صادر می شود

‘حمید پارسایی’ روز شنبه در غرفه زیر مجموعه وزرات کشور در نمایشگاه دستاوردهای صدمین سفر دولت در مشهد در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این طرح از سال ۱۳۸۸ در قم به صورت پایلوت به اجرا درآمده و نیز اجرای طرح اصلی آن نیز از این استان آغاز می شود.

وی اظهارداشت :طبق مصوبه شورای عالی اداری ، در صدور کارت هوشمند ملی، خانواده های ایثارگران در اولویت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه صدور کارت هوشمند ملی یکی از پروژه های بزرگ دولت نهم است که امسال به نتیجه نهایی می رسد، گفت: معرفی فرد در فضای مجازی از طریق امضای الکترونیکی، ارتقای امنیت و جلوگیری از جعل مدرک شناسایی از جمله ویژگی ها این کارت می باشد.

وی طرح ‘استعلام الکترونیکی’ را یکی دیگر از طرحهای مهم این سازمان ذکر کرد و افزود: توسعه و توزیع وب سرویس این طرح در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: تاکنون ۷۰ دستگاه اعم از وزارتخانه ، سازمانها، نهادها و بانکها با اجرای این طرح و متصل شدن به پایگاه آمار جمعیتی این سازمان می توانند به اطلاعات افراد دسترسی پیدا کنند.

پارسایی گفت: این سازمان آمادگی دارد این طرح و امکان را برای تمام پیشخوان های دولت که در حال خدمات رسانی به مردم هستند فعال کند.

وی جلوگیری از جعل اسناد را یکی از مهم ترین ویژگی های این طرح ذکر کرد و یادآور شد: علاوه براین طرح ، صدور شناسنامه مکانیزه بالای ۱۵ سال هم که از سال ۸۹ در کشور کلید خورده از جمله فعالیت های دولت دهم می باشد.

وی با اشاره به دستاوردهای سفرهای استانی دولت، گفت: با شتاب گرفتن توزیع امکانات در دولت نهم و دهم از مهاجرت جمعیت از شهرهای بزرگ به کوچک و از روستاها به شهرها جلوگیری شد.

۶۶۵/۶۵۹/۳۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۷۹۰۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.