معاون مرکز امور زنان تاکید نمود: ضرورت پایش وضعیت فعلی تعامل زوجین

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

4-533.jpg

معاون امور خانواده مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: لازم است مشاوران امور بانوان سطح کشور از وضعیت فعلی تعامل زوجین یک پایش داشته باشند و پس از ۲-۳ سال از اجرای طرح «مطلع مهر» بتوانند میزان تغییرات را رصد نمایند.

به گزارش تفسیری خبرنگار سرویس «زنان» ایسنا، نشست آموزشی توجیهی گروه پزشکی «مطلع مهر» امروز پنجشنبه با رمز یا زهرا(س) در مرکز مخابرات طبری آغاز شد.

در این مراسم زهرا سجادی، افزود: مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در سال ۹۰ طرح «مطلع مهر» را به صورت آزمایشی در۸ استان کشور اجرا نمود و این طرح در سال جاری در سراسر کشور در بخش ارتقای علمی و تکمیل ظرفیت‌های علمی استادان، در حال اجراست.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح «مطلع مهر» به صورت برگزاری کارگاه‌های تخصصی در بخش پزشکی، روانشناسی و احکام صورت می‌گیرد، اظهار نمود: معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهور با پیشنهاد مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مبنی بربرگزاری ۲۴ ساعت آموزش ضمن خدمت برای شاغلان جوان اعم از رسمی و قراردادی که ۵ سال اول زندگی خود را تجربه می‌کنند، موافقت نمود. البته آموزش اساتید و تدوین متون آموزشی دراین زمینه برعهده مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری است.

معاون امور خانواده مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: قرار است پس از شش هفته که کارگاه‌های تخصصی برگزار شد، کارگاه‌های آموزشی در دستگاه‌های مختلف سراسر کشور برپا شود که استادان آموزش دیده در آنها به تدریس بپردازند.

وی درباره ضرورت برگزاری طرح «مطلع مهر» اظهار نمود: مقام معظم رهبری بر تغییر رفتار و در پیش گرفتن سبک زندگی اسلامی تاکید نمودند؛ بنابراین لازم است در قالب طرح مطلع مهر تغییراتی در سبک زندگی شاغلان جوان به وجود آید.

سجادی افزود: ۱۲۴ هزار شاغل جوان در سراسر کشور ۵ سال اول زندگی مشترک خود را تجربه می‌کنند و اگر فرض کنیم که یک نفر از آنها شاغل است در مجموع ۲۵۰ هزار زن و مرد ۵ سال اول زندگی مشترک را می‌گذرانند که در قالب طرح «مطلع مهر» به آنان آموزش می‌دهیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم شاهد خانواده‌های گرم باشیم و سرآمد همه جهانیان قرار گیریم؛ چرا که سطح زندگی اسلامی و ایرانی در پیش گرفته‌ایم و تغییر و تحول عمده در وضعیت جامعه دینی خود به وجود آورده‌ایم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.