معاون مرکز زنان خبرداد: اجرای بیمه زنان خانه‌دار در آینده نزدیک

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، گفت: کارهای کارشناسی مربوط به بیمه زنان خانه‌دار انجام شده است و در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.
 

پروین هدایتی  افزود: بیمه زنان خانه دار پس از چند سال متوالی در حال تکمیل شدن است و این طرح به علت لزوم انطباق یافتن با نظام‌های بیمه‌ای بسیار پیچیده است.
 

وی در ادامه گفت: برای اینکه زنان خانه دار مشمول بیمه مستمری عمر شوند باید پرداخت کننده یا تعهد کننده مبالغ پرداختی بیمه مشخص شود.
 

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، افزود: خانه داری در ایران به عنوان یک شغل شناخته نشده است و اولین چالش‌های طرح بیمه زنان خانه‌دار از همین نقطه آغاز می‌شود. دراین شرایط برقرار کردن بیمه مستمری طبق نظام‌های بیمه‌ای موجود برای آنان مشکل است، چرا که بر اساس آن باید برای فرد بیمه شونده، کارفرمایی معرفی شود.
 

هدایتی با بیان اینکه فعلا به این نتیجه رسیده‌ایم که بخشی از بیمه زنان خانه دار در قالب بیمه‌های اختیاری مطرح شود، اظهارکرد: پیش از این، نظام بیمه مستمری یا شرکت بیمه‌ای که این نظام را پوشش دهد، وجود نداشت، بنابراین نمی‌توانستیم بیمه زنان خانه‌دار را جزو بیمه‌های اختیاری و در قالب بیمه مستمری تصویب کنیم.
 

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده، بیمه مرکزی به یکی از شرکت‌های بیمه گر برای ارایه بیمه زنان خانه دار مجوز داده است. این شرکت با مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری وارد مذاکرات کارشناسی شده است و ابعاد مختلف طرح در حال بررسی است.
 

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در ادامه اظهارکرد: با شرکت بیمه‌گر درحال بحث درباره تسهیلاتی هستیم که در قبال تنظیم قرارداد بیمه باید از سوی شرکت‌های بیمه برنامه‌ریزی شود.
 

وی افزود: قرار است بیمه زنان خانه‌دار به صورت سراسری در کشور اجرا ‌شود و ایجاد اشتغال برای زنان و دختران فارغ‌التحصیل بویژه در رشته‌ مدیریت بیمه از جمله مزایای اجرای این طرح است.
 

هدایتی در پایان درباره تاثیر تجمیع صندوق‌های بیمه بر بیمه زنان خانه‌دار اظهار کرد: در صورت تجمیع بیمه‌ها لطمه‌ای به این طرح وارد نمی‌شود؛ چرا که بیمه زنان خانه دار یک پوشش بیمه‌ای مستقل است و جزو بیمه‌های اختیاری محسوب می شود.
 

۳۰۱۳۰۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.