معاون نظام پزشکی خبر داد:متخصصان زنان و زایمان در صدر شکایات مردم از پزشکان

ممتاز نیوز: معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با بیان این که میزان شکایات از متخصصان زنان و زایمان بالاتر از سایر گروه‌های تخصصی است، گفت: البته صرف انجام شکایت‌، دلیل بر صحت و درستی آن نیست، ممکن است خطایی رخ دهد که سهوی است و علت‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد.

دکتر غلامرضا نیک نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: تعداد شکایات از متخصصان زنان و زایمان از ده تا بیست هزار پرونده متغیر است. البته شکایت از متخصصان رشته‌های دیگر هم وجود دارد اما شاید به هزار تا هزار و ۵۰۰ مورد برسد.

وی با اشاره به این که هر چقدر جامعه آماری بالاتر باشد میزان شکایات بیشتر می‌شود، گفت:‌ به عنوان مثال در اورژانس‌ها ابتدا پزشکان عمومی هستند که بیمار را معاینه می‌کنند. در واقع پزشک عمومی سنگربان است. در مراکز بهداشتی هم همین گونه است هر چه جامعه آماری بالاتر باشد، مراجعه بیشتر و در نتیجه شکایت بیشتر است.

نیک نژاد درباره علت شکایت از پزشکان توضیح داد: صرف انجام شکایت‌، دلیل بر صحت و درستی آن نیست. ممکن است خطایی رخ دهد که البته سهوی است و علت‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی درباره میزان شکایات از جراحان پلاستیک گفت: شکایات از شهرهای صد هزار نفر جمعیت به بالا به تدریج شروع می‌شود تا به کلان‌شهرها می‌رسد. اغلب مردم تمایل دارند بینی‌های عمل شده داشته باشند. البته جراحی‌های زیبایی گسترده است و به عمل جراحی بینی محدود نمی‌شود.

وی افزود: همیشه عده‌ای ناراضی هستند و تصور می‌کنند اگر عمل نمی‌کردند برایشان بهتر بود. اما اینکه چگونه می‌شود شکایت‌های زیبایی در کلان شهرها بیشتر می‌شود، باید گفت تعداد متخصصان و جمعیت شهرها در تعداد شکایات دخیل است.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: اگر مردم پیش از انجام هرگونه عمل زیبایی از موی سر گرفته تا ناخن پا با یک روانشناس مشاوره کنند، قطعا این آمار کاهش می‌یابد، بویژه آن دسته از زیبایی‌ها که الزامی نیستند و بیشتر به علت چشم و هم چشمی انجام می‌شوند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.