معاون وزیر صنعت و تجارت در پاسخ به آریا: ساخت وسازهای صنعتی در سال ۹۱ افزایش خواهد یافت

خبرگزاری آریا- هدایت ساخت و سازهای صنعتی را یک نیاز اساسی در کشور اعلام کرد و گفت: ساخت مسکن مهر به صورت صنعتی در سال ۹۱ ادامه و گسترش خواهد یافت.
به گزارش خبرنگار اقتصادی آریا،مجید هدایت معاون وزیر صنعت و رییس سازمان گسترش و نوسازی ایران در یک نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا در سال ۹۱ ساخت مسکن های صنعتی مهر ادامه خواهد داشت یا نه؟ گفت:  با توجه به قرارگرفتن کشور ایران در روی خط زلزله این نکته قابل درک و تامل است که برای جلوگیری از خطرات احتمالی باید تمهیدات لازم از لحاظ به کار بردن مصالح سبک و مقاوم سازی در ساخت وسازها مدنظر قرار گیرد.
وی در ادامه با اشاره به زلزله سال گذشته درکشور ترکیه افزود: در این زلزله خرابی ساختمانهایی که به صورت صنعتی ساخته شده بودند خیلی کم و با آسیب جزیی همراه بود و در آنجا اثرات به کارگیری مصالح سبک و ساخت صنعتی به وضوح قابل درک بود.
رییس سازمان گسترش و نوسازی ایران با اشاره به آمار ساخت و ساز در سال گذشته اظهارداشت: طبق گزارش وزارت راه و شهرسازی ساخت وسازهای صنعتی با رشد چشمگیری همراه بوده است و اعداد اعلام شده بعضاً بالای ۲۵ درصد رسیده است.
هدایت درباره ابراز نارضایتی برخی از خریداران نیز گفت: این نارضایتی ها به صورت مطلق نبوده به طوری که حتی با افزایش علاقه مندی برای خرید در فاز ۳ شهرک پرند نیز همراه بوده است و بیشترین فروش در فاز ۳ مسکن مهر شهرک پرند داشته است.
وی در ادامه علت تاخیر ساخت این واحدها را مشکل جزیی در سیستم بانکی و پیمانکاران در فاز دوم اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: با پیگیری های مستمر این مشکلات برطرف شده و در حال حاضر ۲ هزار واحد بعد از محوطه سازی آماده تحویل است و امیدواریم سرمایه گذاران در تولید مصالح سبک ساختمانی نیز همکاری بیشتری داشته باشند.
معاون وزیر صنعت تصریح کرد: امروزه تولید بتن سبک گازی که یک سوم وزن بلوک های معمولی را دارند یک نیاز اساسی برای کشور است و امیدواریم با اجرای ۴ پروژه پیش بینی شده در این زمینه به موفقیت های مهم دست یابیم.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.