معاون وزیر علوم: حمایت از پایان نامه ها با موضوع «غدیر»

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی /۰۸/۱۵
معاون وزیر علوم با بیان این که از پایان نامه ها با موضوع غدیر حمایت خواهد شد گفت: برای حمایت از این پایان نامه ها بر اساس طبقه بندی۴۰۰هزار تومان تا دو میلیون تومان پرداخت می گردد.
معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مراسم اختتامیه جشنواره پایان نامه های دانشجویی غدیر در دانشگاه امام صادق(ع) در مصاحبه با خبرنگار ما با بیان این که امسال۳۱۲پایان نامه با موضوع غدیر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد؛ افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین پایان نامه های دانشجویی با موضوع غدیر؛ برگزیده در این جشنواره را منتشر خواهد نمود.
دکتر غلامرضا خواجه سروی، به تجدیدنظر در سرفصل های کتاب های درسی حوزه علوم انسانی اشاره و اضافه نمود: از آثار مربوط به غدیر و آثار مربوط به حضرت علی (ع) برای تحول در دروس این حوزه استفاده خواهد شد.
وی همچنین از آمادگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای راه اندازی رشته های تازه با موضوع غدیر و شخصیت حضرت علی (ع) در همه مقاطع به ویژه دکتری؛ بنا به تقاضای دانشگاه ها و پیشنهاد دانشجویان و استادان خبر داد.
معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری ابراز امیدواری نمود؛ سال های آینده این وزارتخانه فعالیت بیشتری در زمینه قدردانی از پایان نامه ها با موضوع واقعه غدیر داشته باشد.
وی در پاسخ به پرسشی درباره وضع کرسی های آزاد اندیشی نیز گفت: هیئتی مرکزی در وزارت علوم تشکیل شده است تا راه را برای برگزاری این کرسی ها هموار کند.
دکتر خواجه سروی درباره ‌آخرین اقدامات در این خصوص افزود: باشگاه آزاداندیشی در دانشگاه ها تاسیس شده است تا بعضی مشکلات را برطرف کند و تمرین برگزاری کرسی های آزاداندیشی باشد.
وی گفت: تا پایان شش ماهه اول امسال حدود دو هزار کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه ها برپا شد و حمایت برای برپایی این کرسی ها همچنان ادامه دارد.
صدا و تصویر دارد


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.