معاون وزیر نفت: ظرفیت تولید اوره کشورافزایش می یابد

شنبه ۱۳ خرداد – ۰۳:۰۹:۱۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  همزمان با پایان طرح توسعه مجتمع پتروشیمی کرمانشاه ۶۶۰ هزار تن به ظرفیت تولید اوره کشور افزوده خواهد شد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار کرد: طرح توسعه مجتمع  پتروشیمی کرمانشاه سالانه ۶۶۰ هزار تن به ظرفیت تولید اوره کشور خواهد افزود که این میزان همزمان با تامین نیاز داخل کشور، صادرات غیرنفتی کشور را نیز افزایش داده و موجب حضور پررنگ تر در بازارهای بین المللی می شود.
مهندس عبدالحسین بیات روند پیشرفت این مجتمع را با توجه به عملکرد این شرکت در بخش های مختلف مثبت ارزیابی کرد و افزود: شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه نمونه موفقی از مشارکت بخش خصوصی در ساخت پروژه های بزرگ در این صنعت  است.
 مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که روند اجرای این پروژه ملی به زودی شتاب خواهد گرفت اظهار کرد: چندی پیش در بازدید از این مجتمع  تصمیم هایی برای افزایش سرعت اجرای این طرح ها و رفع چالش ها و مشکلات موجود گرفته شد.
وی تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از حضور بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی استقبال کرده و آماده همکاری برای توسعه این صنعت ارزش آفرین است.
بر اساس این گزارش بهره برداری از مجتمع های پتروشیمی پلیمر کرمانشاه، پتروشیمی بیستون و مجتمع اوره و آمونیاک در کنار واحدهای در دست بهره برداری مانند ال ای بی، کرمانشاه را به قطب جدید صنعت پتروشیمی در غرب کشور تبدیل خواهد کرد.
مهندس عبدالحسین بیات چندی پیش در بازدیداز طرح های در دست اجرا در دو استان کردستان و کرمانشاه بازدید و از نزدیک در جریان روند پیشرفت این طرح ها قرار گرفت.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی پس از بازدید از پتروشیمی پلیمر کرمانشاه، پتروشیمی بیستون، اوره و آمونیاک کرمانشاه و پتروشیمی کردستان بر شتاب در ساخت این طرح ها تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازدید از این طرح در نشستی با مسئولان واحدهای در حال احداث بر لزوم توسعه زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی تاکید کرد و افزود: در این زمینه لازم است راه های مناسب برای شتاب بیشتر در اجرای مجتمع های در حال احداث اتخاذ شود.
در این بازدید مهندس علی اکبر محرابیان، دستیار ویژه رئیس جمهوری در طرح های مهر ماندگار نیز با حضور در طرح پتروشیمی کردستان و طرح پلیمر کرمانشاه و با حضور در جلسه مدیران پتروشیمی و مسئولان استانی آخرین وضعیت پیشرفت این طرح ها را به عنوان طرح های مهر ماندگار پتروشیمی بررسی کرد.
محرابیان در این جلسه اظهار کرد:  طرح  های مهر ماندگار ارزشمندی در سطح کشور در حال اجرا است که گشایش و شکوفا شدن این طرح‌ها نقش بسزایی در اقتصاد کشور خواهد داشت.
دستیار ویژه رئیس جمهوری ادامه داد: دولت خدمتگزار نهم و دهم برای اجرایی کردن این طرح‌ها به‌عنوان مهر ماندگار عزم راسخ دارد و این پروژه‌ها را بررسی و پیگیری می‌کند.
وی گفت: طرح‌های مهر ماندگار حاصل سه دوره سفرهای استانی رئیس‌جمهور به نقاط مختلف کشور است که به تصویب رسیده‌اند و بیشتر این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی مناسب دارند.
محرابیان ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دولت عزمی راسخ دارد تا پایان دولت دهم کار این پروژه‌ها را به اتمام برساند و مسیر پیشرفت ایران اسلامی را برای دولت یازدهم هموار کند.
بر اساس این گزارش، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران این شرکت در جریان این سفر دو روزه از خط لوله اتیلن غرب نیز بازدید کردند و در جریان آخرین مراحل ساخت این خط لوله قرار گرفتند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۲۱۵۰۹۱۲۳۸۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.