معاون وزیرعلوم خبر داد:‌ سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد ریالی خیرین در دانشگاه‌ها

۲۱ام بهمن ،

66-49.jpg

معاون اداری و مالی وزیر علوم از اختصاص حدود دو میلیارد تومان اعتبار علاوه بر بودجه‌های جاری به دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری خبر داد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه مازندران، دکتر علی اکبر متکان در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این دانشگاه اواخر سفر سوم دولت مستقل شد و قبل از آن از رشد لازم برخوردار نبوده است.

وی با اشاره به افزایش بودجه دانشگاه علوم کشاورزی ساری طی چند سال اخیر گفت: بودجه این دانشگاه طی چند سال اخیر از رشد ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصدی برخوردار شد تا بسترهای لازم برای فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری به وجود آید.

معاون وزیر علوم از اختصاص حدود دو میلیارد تومان اعتبار علاوه بر بودجه‌های جاری به دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری خبر داد و افزود: دو یا سه پروژه کلان ملی در این دانشگاه در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه کمیته خیرین در دانشگاه‌ها فعال شده است، تصریح کرد: هدف از تشکیل کمیته خیرین در دانشگاه‌ها کمک به رشد و پیشرفت دانشگاه‌هاست که به دستور وزیر علوم در تمامی دانشگاه‌ها ایجاد شده است.

معاون اداری و مالی وزیر علوم اظهار کرد: امسال خیرین ۱۸ میلیارد تومان جهت توسعه فضای دانشگاهی سرمایه گذاری کرده‌اند و وزارت علوم این آمادگی را دارد جهت افزایش پیشرفت از دانشگاه‌ها حمایت کند.

متکان افزود: همچنین جهت حمایت از پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری کشاورزی طبرستان ۵۰ میلیون تومان اعتبار برای انجام کارهای تحقیقاتی و خرید تجهیزات از سوی وزارت علوم به دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به تکمیل و توسعه مجموع کلاس‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، گفت: در این خصوص مشکل دوره‌های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه برطرف شده است.

معاون اداری و مالی وزیر علوم در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه مازندران قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود، امیدواریم شاهد نوآوری‌های علمی این دانشگاه در آینده‌ای نزدیک باشیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.