معاون وزیر امورخارجه خبر داد: تماس‌های تلفنی صالحی با الفیصل/احضار سفیر عربستان به وزارت خارجه

معاون کنسولی صالحی گفت: سفیر عربستان در تهران ۲ بار توسط اینجانب به وزارت خارجه احضار و یادداشت رسمی ایران تسلیم مقامات سعودی شد.

به گزارش فارس، حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه کشورمان در همایش “امام بیداری” که در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد ،در پاسخ به سؤالی پیرامون آخرین وضعیت اتباع زندانی ایرانی در عربستان گفت: وزارت خارجه اقدامات فراوانی در این خصوص انجام داد از جمله دو بار تماس تلفنی آقای صالحی با همتای سعودی خود، احضار سفیر عربستان در دو نوبت توسط اینجانب که آخرین آن در روز پنجشنبه گذشته بود، همچنین احضار سفیر توسط مدیرکل ایرانیان وزارت امور خارجه و ارسال یادداشت رسمی توسط سفیر ایران در عربستان و همچنین توسط اینجانب به سفیر عربستان در تهران و ملاقات رسولی سفیر ایران در عربستان با مقامات مختلف این کشور از جمله این تلاش‌ها می‌باشد.

وی افزود: در این ملاقات تلاش این بود که صحت یا عدم صحت شایعاتی که هر بار در خصوص اعدام احتمالی این افراد مطرح می‌شود و ثانیا دسترسی کنسولی به سفارت ما طبق کنوانسیون ۱۹۶۳ وین داده شود. متاسفانه همچنان در انتظار دریافت پاسخ قطعی و رسمی پیرامون این شایعات هستیم. روز گذشته نیز وزیر خارجه با سفیر ما در ریاض تماس تلفنی داشت و شب گذشته نیز اینجانب پیگیر موضوع از سفیر در عربستان به صورت تلفنی شدم.

قشقاوی گفت: ما از پیگیری رسانه‌های کشور در خصوص حفظ حقوق شهروندان ایرانی زندانی در خارج از کشور کاملا استقبال می‌کنیم، اما بعضا متاسفانه سمت و سوی این پیگیری‌های رسانه‌ای و پردازش خبری و تحلیلی، به جای اینکه زمینه فشار و پاسخگویی اهمال کاری طرف خارجی را فراهم کند، زمینه فشار علیه دستگاه سیاست خارجی را موجب می‌شود، یعنی در حقیقت نتیجه عکس حاصل می‌شود و هیچ خدمتی در جهت رهایی اتباع ایرانی نمی‌‌کند.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.