معاون وزیر امور خارجه: ایران بدون اس۳۰۰ می تواند به راحتی از مرزها و حق حاکمیت خود دفاع کند

به گزارش خبرآنلاین، حسین امیرعبداللهیان در خصوص اظهارات آلکسی پوشکوف رییس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه در باره امکان تحویل سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ به ایران گفت: ایران از توانمندی های دفاعی بالایی برخوردار است و بدون داشتن این سامانه نیز می تواند به راحتی از مرزها و حق حاکمیت خود دفاع کند.
وی در باره مذاکرات تلفنی شب گذشته سعید جلیلی دبیر شورایعالی امنیت ملی و کاترین اشتون نماینده سیاسی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد :جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که طرفینمعتقدیم مذاکره تنها راهکار حل و فصل مسایل مربوط به پرونده هسته ای صلح آمیز ایران است گفت وگوهای هسته ای تنها با دنبال کردن کار مذاکره و همکاری می توانند به نتیجه مطلوب دست یابند.
در ادامه گزیده ای از سخنان معاون وزیر امورخارجه به نقل از ایرنا می آید:

  • مذاکراتی که در آینده پس از توافق جلیلی و اشتون برگزار خواهد شد، در صورتی که طرف های مقابل نگاه فنی و حقوقی و نه سیاسی به آن داشته باشند گام مهمی در روند گفت وگوهای هسته ای خواهد بود.
  • چنانچه طرف های غربی گروه ۱+۵ به صورت منطقی وارد مذاکره با ایران شوند، امید برای دستیابی به توافق بالا خواهد بود.
  • گروه ۱+۵ باید بداند که با روی آوردن به راهبرد فشار و تهدید علیه ایران در موضوع هسته ای چیزی عایدشان نخواهد شد.
  • ما از وحدت ملی بسیار قوی برخوردار هستیم و چیزی به عنوان درگیری طایفه ای و قومی در ایران وجود ندارد. در ایران حقوق تمام اقلیت ها به بهترین شکل ممکن رعایت می شود و پیوندهای ملی وطنی در میان اقلیت های قومی و مذهبی بسیار محکم است. هشت سال جنگ تحمیلی بهترین نماد همبستگی و انسجام اقلیت های قومی و مذهبی ایران بود که آنان تمام همت خود را برای دفاع از تمامیت ارضی ایران بکار بستند.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.