معاون وزیر: برای هر خانواده یک سفیر سلامت آموزش می دهیم

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت برای اجرای برنامه‌های مراقبتی در کشور طی سال جاری، گفت: پیش بینی‌های لازم صورت گرفته که برای هر خانواده یک سفیر سلامت آموزش دهیم. این سفیر سلامت می‌تواند یک دانش آموز باشد و مراقبت سلامت خانواده خود را بر عهده گیرد.

معاون وزیر: برای هر خانواده یک سفیر سلامت آموزش می دهیم

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم آشنایی مردم با مباحث خودمراقبتی و سهم آن در سلامت افراد، به ایسنا گفت: هرچند هر فردی می‌تواند با خودمراقبتی ۸۵ سال عمر مفید داشته باشد اما بسیاری از مردم در سنین خیلی زودتر بیمار و معلول شده یا جان خود را از دست می‌دهند.

وی تاکید کرد: خودمراقبتی یکی از ابزارها و روش‌هایی است که می‌توان به طول عمر سالم و طولانی رسید؛ به این معنا که مردم توانمند شده، مسوولیت سلامتی خود را پذیرفته و از سلامت‌شان صیانت کنند. به این ترتیب افرادی که سالم هستند سالم‌تر بمانند، افراد در معرض بیماری نیز بتوانند با علایمی ساده بیماری خود را تشخیص دهند و در صورت نیاز با مراقبت بتوانند به موقع به پزشک مراجعه کرده و ضمن دریافت آموزش‌های لازم از مراقبت‌های ضروری نیز برخوردار شوند.

به گفته سیاری، ثابت شده است که به دنبال توجه به خودمراقبتی به میزان ۴۰ درصد از مراجعه به پزشک عمومی، ۵۰ درصد از بستری در مراکز درمانی و همچنین ۵۰ درصد غیبت از کار افراد کاسته می‌شود. بی‌تردید بسیار مفید خواهد بود که فردی در جهت صیانت از سلامت خود توانمند شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مختلف جهت آموزش خودمراقبتی به جامعه تاکید کرد و گفت: شبکه بهداشت کشور، جمعیت ۱۲٫۵ میلیونی دانش‌آموزان، جمعیت ۴ میلیونی دانشجویان، رسانه‌ها، سازمان صدا و سیما و … ابزارهایی هستند که می‌توان جهت آموزش مباحث سلامت و خودمراقبتی به کار گرفته شوند.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت برای اجرای برنامه‌های مراقبتی در کشور طی سال جاری، گفت: پیش بینی‌های لازم صورت گرفته که برای هر خانواده یک سفیر سلامت آموزش دهیم. این سفیر سلامت می‌تواند یک دانش آموز باشد و مراقبت سلامت خانواده خود را بر عهده گیرد.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.