معاون وزیر بهداشت:روسای دانشگاهها در به کارگیری نیروها اختیار مطلق د

به گزارش ایرنا ،دکتر محمدعلی محققی سه شنبه شب در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود:شیوه های فعالیت در این حوزه در ایران با تمام دنیا متفاوت است و به یک الگوی جهانی تبدیل شده است.

وی بدون توضیح بیشتری ادامه داد:به عنوان مثال دانشگاه شیکاگو که از دانشگاه های معتبر جهان است الگوی خود را حدود ۳۰ سال قبل ،از دانشگاه فسا که یکی از شهرستان های استان فارس است گرفته است.

معاون وزیر بهداشت آموزش پاسخگو،توسعه هدفمند و سرمایه گذاری در جهت رفع محرومیت بهداشتی و درمانی را از ویژگی های سیستم آموزشی ایران در سال های پس از انقلاب اسلامی معرفی کرد.

این مسئول ادامه داد:آموزش و پژوهش باید اولین اولویت دانشگاه های علوم پزشکی باشد و دانشگاهها باید حتی پیش از پرداخت حقوق بودجه پژوهش را کنار بگذارند.

محققی توسعه هدفمند مطابق با الگوی آمایشی و ایجاد فضای رقابت در این توسعه را دو رویکردی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی از رویکردهای توسعه رقابت محور را گسترش شعبه های بین المللی دانشگاهها دانست و گفت:دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز از جمله مراکزی است که باید برای ایجاد دانشگاه های بین المللی در آن کار ویژه صورت گیرد.

معاون وزیر بهداشت افزود:از همه امکانات باید برای گسترش شعبات بین المللی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان استفاده شود اما باید توجه داشت این روند به جریان اصلی این دانشگاه لطمه نزند.ک/۲

۷۱۹۲/ ۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۴۰۵۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.