معاون وزیر بهداشت: شورای رفاهی مدل اصلاح شده شورای صنفی است

۲۶م اسفند ،

forootan-3-59.jpg

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه شوراهای صنفی دانشگاه‌ها کارایی مورد انتظار را نداشته‌اند، گفت: آیین‌نامه شورای رفاهی مدل اصلاح شده آیین‌نامه شورای صنفی است.

دکتر محمدحسین آیتی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به بررسی آیین‌نامه شورای رفاهی دانشجویان علوم پزشکی، اظهارکرد: این آیین‌نامه هم‌اکنون برای نهایی شدن به معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال شده است و احتمالا در فروردین ۹۲ تصویب و ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازوی مشورت دانشجویی مسئله‌ای نیست که بتوان از آن به سادگی عبور کرد، افزود: آیین‌نامه شورای صنفی که مربوط به دوره‌ای از خاطرات عمر سیاسی کشور است متاسفانه نتوانست مسیر خود را آنگونه که انتظار می‌رفت طی کند و خروجی مورد نظر را نداشت، بنابراین مسوولان در وزارت بهداشت اقدام به ایجاد اصلاحاتی در آیین‌نامه شورای صنفی دانشجویان کردند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت اظهار کرد: شوراهای صنفی به اندازه کافی مشارکت دانشجویان را در پیگیری مسائل مربوط به خودشان به دست نیاوردند و حتی این شوراها در بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل نشد و در مواردی هم که تشکیل شد موفقیت‌های بسیاری را در پی نداشت.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه رفاهی دانشجویان مدل اصلاح شده آیین‌نامه شورای صنفی است، افزود: شورای صنفی علی‌رغم اینکه در بعضی موارد کارایی لازم را نداشته‌اند، اما در بسیاری موارد نیز از عملکرد خوبی برخوردار بوده‌اند که نباید این موارد را از بین برد.

معاون فرهنگی دانشجوی وزارت بهداشت با بیان اینکه پس از ابلاغ آیین‌نامه شورای صنفی به دانشگاه‌ها اتفاقات خوبی در حوزه امور دانشجویی نظیر تشکیل صندوق رفاهی و تشکیل کانون‌های دانشجویی رخ داد، گفت: در کنار تشکل‌های دانشجویی لزوم بازنگری جدی در شورای صنفی بیش از پیش احساس می‌شد، اما این بازنگری در جهت ایجاد محدودیت در آیین‌نامه شورای صنفی نبوده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.