معاون وزیر راه تاکید کرد: باید باور کنیم که زمان و مکان حادثه مجهول است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بزرگترین مشکل مدیریت بحران در کشور باور نداشتن به مجهول بودن زمان و مکان حادثه است، گفت: باید باور کنیم که زمان و مکان حادثه مجهول است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سمنان، احمد مجیدی در جلسه مدیریت بحران استانداری سمنان، افزود: زمان و مکان حادثه هیچ وقت برای ما مشخص نیست و ما چون این را باور نکرده‌ایم نتوانسته‌ایم بخوبی آن را به مردم منتقل کنیم.

وی آموزش و تجربه را از ارکان اصلی مدیریت بحران عنوان کرد و افزود: در زمان وقوع حادثه زمان حرف اول را می‌زند و لازمه بهره برداری مناسب از زمان، آموزش است.

معاون امور دولت و مدیریت بحران وزارت راه و شهر سازی خاطرنشان کرد: از مجموعه حوادثی که در کشور ما وجود دارد علاوه بر حوادث طبیعی، یکسری حوادث انسان ساز بزرگ نیز وجود دارد که التهاب در جامعه ایجاد میکنند و باید از طریق ستاد مدیریت بحران، مدیریت شوند که از جمله آنها می توان به حوادث بخش حمل و نقل و سوانح هوایی اشاره کرد.

مجیدی در ادامه سخنان خود به تشریح وظایف یکایک کار گروه‌هایی که باید با مدیریت بحران همکاری کنند پرداخت.

استاندار سمنان نیز در این جلسه گفت: بزرگترین موفقیت در زمان رخ دادن حادثه مدیریت واحد است و ملاحظات بی رویه آسیبهای جبران ناپذیری در بر دارد.

عباس رهی افزود: در مواقع بحرانی و حساس اشتباهات بهتر از مدیریت مختل و مشوش است، همچنین حفظ صبوری و برنامه‌ریزی و داشتن سرعت عمل نیز از دیگر مواردی است که در این مواقع باعث موفقیت می‌شوند.

وی همچنین با تأکید به برگزاری آموزش‌ها بصورت کارگاهی و عملیاتی گفت: اگر در مواقع بحرانی بتوان خود حادثه را تجزیه و تحلیل کرد باعث کسب تجارب بهتر و ارزنده‌تر خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.