معاون وزیر راه : نرخ خدمات حمل و نقل بصورت مقطعی در ایام نوروزی افزایش می یابد

۲۴م اسفند ،

بگزارش ایرنا دکتر ˈشهریار افندی زاده ˈ روز جمعه در حاشیه برگزاری آیین بهره برداری از چهار دستگاه پل ارتباطی محور هراز در محدوده استان مازندران در گفت و گو با خبرنگاران همچنین گفت: نرخ تازه خدمات حمل و نقل سال ۹۲ بر اساس نرخ تورم تا پایان فروردین سال آینده تعیین و برای سال آینده اعمال خواهد شد.

وی در توضیح مربوط به افزایش مقطعی نرخ حمل ونقل اظهار داشت : از آنجاییکه در تعطیلات نوروزی وسائط نقلیه عمومی بطور کلی با ازدحام مسافر در سفر رفت مواجه و بازگشت آنها به مبداء با کمبود مسافر همراه است ،افزایش ۲۰ درصدی نرخ خدمات در این ایام بمنظور جلوگیری از زیان فعالان این بخش اعمال می گردد.

وی تاکید کرد : افزایش نرخ خدمات حمل و نقل عمومی ،هدف تشویق شرکت های خدماتی برای ارائه خدمات بهتر در سفر نوروزی را نیز دنبال می کند .

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به طرح های راهداری ایام نوروز نیز اشاره کرد و گفت: طرح نوروزی با همکاری پلیس راه ، هلال احمر و اورژانس در جاده های مناطق مختلف کشور آغاز شده است.

وی از افزایش هشت درصدی پیش فروش بلیط وسائط نقلیه عمومی در مسیر های جاده ای در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: تا کنون بیش از چهار میلیون بلیط پیش فروش شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۰۰اتوبوس و بیش از هزار دستگاه مینی بوس برای حمل و نقل بیش از ۵۰میلیون مسافر در ایام تعطیلات نوروزی پیش بینی شده است ، ادامه داد: با توجه به نوسازی ناوگان عمومی روند استفاده از حمل و نقل عمومی در کشور رو به افزایش است.

افندی زاده در به فعالیت ۱۱هزارو ۵۰۰ دستگاه خودروی راهداری در یک هزارو ۴۰۰ایستگاه و دو هزار گشت راهداری در تعطیلات نوروزی اشاره کرد و بیان داشت: راهدارخانه های کشور نیز به همه امکانات و وسایل لازم مجهز شده اند.

وی ازنصب ۹۵۰ دستگاه تردد شمار خودرو در مرکز کنترل ترافیک راههای کشور خبر داد و بیان داشت: همه مردم می توانند از طریق سامانه اینترنتی از وضعیت تراکم ترافیکی محورهای اصلی کشور با اطلاع شوند.

وی تلفن گویا ۱۴۱ را از دیگر سامانه ارتباطی مردم برای کسب اطلاع از وضعیت راههای کشور عنوان کرد و بیان داشت: امسال فرم نظر سنجی با هدف آگاهی از نواقص احتمالی خدمات و در نتیجه بالا بردن خدمات راهداری و حمل و نقل جاده ای بین مسافران توزیع می گردد.

وی بر اهمیت ایمنی و رضایتمندی مسافران در سفر های نوروزی اشاره کرد و گفت: کاهش

تصادفات جاده ای و انجام سفر با آرامش از برنامه های جدی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور است.

معاون وزیر راه و شهر سازی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد جابجایی ها در کشور از طریق مسیر های جاده ای صورت می گیرد ، ادامه داد: ۴۴۰ مجتمع خدماتی و رفاهی در مسیر های جاده ای کشور فعال است و مسافران می توانند برای رفع خستگی و ادامه رانندگی با آرامش از این مجتمع ها استفاده کنند.

افندی زاده به اهمیت محور هراز اشاره کرد و گفت: این محور از اهمیت خاصی در سامانه حمل ونقلی کشور برخور دار است .

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه تا پایان نیمه دوم سال آینده ۶۰کیلومتر از محور هراز در محدوده تهران چهار خطه خواهد شد، ادامه داد: از ۱۱۰کیلومتر مسیر محدوده مازندران نیز تا کنون ۳۵کیلومتر سه و چهار خطه شده است که با اختصاص بودجه روند تعریض این مسیر ادامه می یابد .

وی گفت: ۹ پل در این محور در دست ساخت است که تا پایان سال آینده به اتمام می رسد.

رییس سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به فعالیت ۱۱پیمانکار در محور هراز محدوده مازندران اظهار داشت: محور هراز برای تهران از اهمیت خاصی برخوردار است.

بهره برداری از ۴دستگاه پل ارتباطی در محور هراز با حضور معاون وزیر راه وشهر سازی و رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور روز جمعه آغاز شد .

این پلها بخشی از طرح های مهرماندگار مازندران است که با اعتباری ۱۲۵میلیارد ریالی به بهره برداری رسید .

تقاطع امام حسین (ع)در محدوده ورودی شهرستان آمل ،پل امامزاده عبدالله ،پل بایجان و پل سیاه بیشه بعنوان با هدف حذف گره ترافیکی و روان کردن عبور مرور و کاهش سوانح رانندگی و کاهش تراکم ترافیکی محور هراز مورد بهره برداری قرار گرفته است. ک/۳

۲۵۸۵/۴۰۲

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.