معاون وزیر راه وشهرسازی: حدود۴۰درصد جاده هراز تعریض وچهاربانده شد

۲۴م اسفند ،

به گزارش ایرنا، ˈشهریارافندی زادهˈ روزجمعه در مراسم بهره برداری از پل های سیاه بیشه و بایجان جاده هراز آمل افزود: در مدت پنج سال اخیر تعریض وچهاربانده کردن جاده هراز با اختصاص اعتبارهای ویژه دولت با جدیت در حال پیگیری بوده است.

وی اضافه کرد: بخش بسیاری از مسافت حدود ۸۰کیلومتر از تهران تا ابتدای محدوده امامزاده هاشم(ع) در حوزه استحفاظی استان تهران تعریض وچهارخطه شده و در چند ماه آینده به طور کامل این طرح به پایان می رسد.

معاون وزیرراه وشهرسازی ورییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور تراکم ترافیکی جاده هراز و نیز وجود تونل ها وپل های بزرگ در این جاده از دلایل تاخیر در تکمیل طرح تعریض وچهاربانده شدن آن اعلام و تصریح کرد: زمان دقیقی برای بهره برداری کامل طرح چهاربانده شدن جاده هراز مشخص نیست و تسریع آن به بودجه وامکانات تخصیصی از سوی مجلس در قالب ردیف اعتباری مشخص دارد.

افندی زاده اضافه کرد: تا زمانی که بودجه سالانه آن به خصوص سال۹۲ در مجلس شورای اسلامی تصویب نشود وردیف اعتباری مشخصی نباشد ، نمی توان قول قطعی بهره برداری آن را داد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل طرح چهارخطه کردن جاده هراز با احتساب تونل و پل های در دست ساخت آن به بیش از ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: این اعتبار باید از محل اوراق مشارکت وفروش سهام ویا بودجه خاص برای جاده هراز تامین شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور اضافه کرد: تمام تلاش دولت این است تا جاده هراز هر چه سریعتر تعریض وچهاربانده شود و در این راستا دولت باید آن را جزء اولویتهای مهم عمرانی قراردهد.

افندی زاده، جاده هراز را یکی از جاده های مهم وپرتردد کشور درمسیرتهران به مازندران دانست واز نمایندگان مجلس خواست درتخصیص اعتبارهای جاده هراز توجه ویژه ای داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران هم در پل سیاه بیشه و پل بایجان جاده هراز که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت به ایرنا گفت: پل سیاه بیشه با دو دهنه قوسی به طول ۱۰۰متر و پل بایجان با یک دهنه قوسی به طول ۷۶متر بیش از ۵۵میلیارد ریال هزینه شده است.

ˈسیدعلی اسدˈ افزود: اکنون ۲۰دهنه پل بزرگ در مسیر جاده هراز طراحی و تاکنون هشت دهنه پل بهره برداری شد و بقیه نیز در حال ساخت است.ک/۳

ک/۷۳۲۷/۴۰۲/

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.