معاون وزیر علوم:میزان پذیرش دانشجویان دختر امسال بیش از ۶۰ درصد بود

به گزارش ایرنا، ˈمحمود ملاباشیˈ روز پنجشنبه در آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: در سال تحصیلی جدید پذیرش دانشجویان دختر در دانشگاه ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: بر اساس مأموریت های محول شده به دانشگاه های مختلف، امسال در برخی دانشگاه ها تغییراتی در ظرفیت پذیرش دانشجویان بوجود آمد.

معاون وزیر علوم اضافه کرد: این موضوع به معنای تعدیل پذیرش دانشجویان دختر نیست و تنها جابه جایی در ظرفیت ها را به همراه داشته است.

وی همچنین از برنامه های جدید این وزارتخانه به منظور اعتبارسنجی مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج از کشور خبر داد.

ملاباشی با اشاره به رسالت وزارت علوم، تحقیقات وفناوری به منظور صیانت از مرزهای علمی کشور تصریح کرد: از ابتدای سال جدید میلادی اعتبار سنجی، پذیرش و استخدام تمام فارغ التحصیلان دانشگاه های خارجی در کشور بر مبنای رتبه دانشگاه های صادرکننده این مدارک خواهد بود.

وی افزود: شاخص اعتبارسنجی و اعلام میزان اعتبار مدارک فارغ التحصیلان دانشگاه های خارجی بر مبنای شاخص های متعدد طبقه بندی دانشگاه ها در سطح دنیا به همراه شاخص های بومی کشور در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با تأکید بر دفاع از تلاش اعضای هیأت علمی و فارغ التحصیلان دانشگاه های داخلی بویژه دانشگاه های برتر کشور گفت: بر اساس شیوه جدید ارزشیابی و اعتبارسنجی مدارک دانشگاه های خارجی، دانشگاه های کشورهای مختلف صرف نظر از مسائل سیاسی، جغرافیایی وفرهنگی با دانشگاه های برتر جهان ونیز دانشگاه های برتر داخلی مقایسه خواهند شد.

وی با بیان این که برخی از فارغ التحصیلان دانشگاه های خارجی حتی برای یک بار نیز به دانشگاه محل اخذ مدرک خود مراجعه نکرده اند، گفت: با اجرای این طرح، علاوه بر پذیرش فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر جهان در سمت هایی چون عضو هیأت علمی، مدارک فارغ التحصیلان دانشگاه های درجه سوم نیز با توجه به ارزش های قانونی کشور معتبر نخواهد بود.

وی دانشگاه صنعتی اصفهان را در زمره چند دانشگاه برتر کشور قلمداد کرد و افزود: این دانشگاه ضمن ایفای نقش مؤثر در پیشرفت علم و فناوری کشور در نگاه مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

د/۷۱۴۸/۱۰۴۲

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.