معاون وزیر علوم خبرداد: تقدیرازخیرین آموزش عالی در۵اسفند/آمار خیرین دانشگاهی درسایر کشورها

۰۹ام بهمن ،

dr sadati.jpg

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باارایه گزارشی از وضعیت خیرین در آموزش عالی کشور، گفت: هیچگاه نتوانسته‌ایم در حوزه آموزش عالی یک ساماندهی منظم در بحث خیرین داشته باشیم و این اقدام به صورت پراکنده توسط دانشگاه‌ها انجام می‌گرفت، اما سال قبل کمیته خیرین وزارت علوم تشکیل و سامانه خیرین بارگذاری شد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ساداتی‌نژاد امروز در «چهارمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه، پارک‌های علم و فناوری و مراکز آموزشی تحقیقاتی» که در محل دانشگاه نیروی انتظامی برگزار شد، با بیان اینکه اگر نگاهی به تاریخچه خیرین داشته باشیم، بیشترین حضور این اشخاص مربوط به خیران مدرسه‌ساز است، تصریح کرد: باید از پتانسیل خیرین در آموزش عالی استفاده شود، همچنین نگاه به خیرین نباید تنها مربوط به امور مالی و ساخت و ساز باشد، بلکه خیرین می‌توانند حرکت اخلاق‌محور و برکتی در مجموعه آموزش عالی ایجاد کنند که بر این اساس ما نیاز داریم خیرین را در حوزه آموزش عالی فعال کنیم.

وی با اشاره به حضور خیرین و واقفین در تمامی جوامع و ادیان، تصریح کرد: در حوزه آموزش عالی ما شاهد هستیم که سرمایه‌گذاری در دانشگاه‌های دنیا نیز توسط خیرین و واقفین انجام می‌شود، به نحوی که کشور آمریکا ۶۵ درصد، انگلستان ۸۰ درصد، آکسفورد ۷۰ درصد و آلمان ۶۴ درصد از سرمایه‌گذاری‌های دانشگاهی‌شان را خیرین و واقفین انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: ما نیز می‌توانیم از سرمایه‌گذاری خیرین بهره‌مند شویم و آنها را در عرصه جهاد علمی به عنوان پیشگامان این عرصه حرکت دهیم.

ساداتی‌نژاد با اشاره به تشکیل کمیته خیرین وزارت علوم در سال قبل، گفت: در این راستا ۱۷ پروژه مورد حمایت قرار گرفت و در تقویم دانشگاهی کشور نیز دو روز به نام خیرین و واقفین نامگذاری شد و همچنین ۲۵ دانشگاه اقدام به تشکیل کمیته خیرین کردند.

وی با بیان اینکه اولین نشست رابطین خیرین به زودی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: همچنین پنجم اسفند ماه نیز اولین جشنواره تقدیر از خیرین آموزش عالی برگزار می‌شود و در بحث خیرین آموزش عالی، روسای دانشگاه‌ها باید خود نسبت به استفاده از این پتانسیل عظیم حرکت کنند.

وی استفاده از خیرین در حوزه آموزش عالی را یک راه تامین مالی اسلامی دانست و گفت: در عرصه خیرین، الگوی تمامی خیرین، ائمه معصومین ما به شمار می‌روند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.