معاون وزیر علوم خواستار شد:راه‌اندازی پارک علم و فناوری در ایلام

۲۳ آبان ،

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در نشست هیات رییسه دانشگاه ایلام خطاب به استاندار ایلام گفت: برای توسعه استان راه‌اندازی پارک علم و فناوری ضروری است که در این جهت از استاندار می‌خواهم با همه توان کمک کند تا پارک علم و فناوری در این استان راه‌اندازی شود.

به گزارش تفسیری سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر علی اکبر متکان در این نشست که با حضور استاندار ایلام و مشاور وزیر نفت و مجری طرح کمک به عمران مناطق نفت خیز برگزار شد، اظهار داشت: به سبب حسن نظر شخص رئیس جمهور توسعه همه جانبه دانشگاه‌ها در کشور طی چند سال اخیر مدیون دولت‌های نهم و دهم است و در این دوره است که دانشگاه‌ها رشد صددرصدی داشته‌اند.

وی افزود: مجموعه سیاست‌های اعمال شده و حمایت‌های شخص رئیس جمهور سبب شد که اعتماد بر دانشگاه‌ها حاکم شود و در این فضای اعتماد رشد کمی و کیفی صورت گیرد که این امر سبب شده است جمهوری اسلامی سریعتر از موعد مقرر به جایگاه اول در منطقه از لحاظ توسعه علمی دست یابد و همچنین از لحاظ رشد علمی در دنیا مقام شانزدهم را کسب کند که برای ما یک افتخار است.

دکتر متکان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مردم ایلام با مقاومت خود طی هشت سال جنگ تحمیلی برگردن ما حق بسیاری دارند، گفت: ما باید با همه توان در پی رفع محرومیت‌ها و کاستی‌ها در این منطقه باشیم تا گوشه‌ای از زحمات مردم را جبران کنیم.

وی همچنین خطاب به استاندار ایلام گفت: برای توسعه استان راه‌اندازی پارک علم و فناوری ضروری است که در این جهت از استاندار محترم می‌خواهم با همه توان کمک کند تا پارک علم و فناوری در این استان راه‌اندازی شود.

در ادامه این نشست دکتر علی محمدی رییس دانشگاه ایلام گزارش تفسیریی از روند شکل‌گیری و عملکرد این دانشگاه در بخش فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و عمرانی ارائه نمود.

گفتنی است پس از این نشست، مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی دانشگاه ایلام با حضور دکتر متکان، استاندار ایلام، مشاور وزیر نفت و رئیس دانشگاه ایلام برگزار شد.

این طرح ها شامل افتتاح دانشکده نفت وگاز با زیربنای ۲۷۰۰متر مربع و بها ۲۱ میلیارد ریال، خوابگاه دخترانه دانشجویی با زیربنای ۳۰۰۰متر مربع و بها ۲۰ میلیارد ریال و همچنین کلنگ زنی توسعه دانشکده ادبیات و علوم انسانی با زیربنای۴۰۰۰ مترمربع بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.