معاون وزیر: پروژه خط آهن تبریز – میانه ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد

۲۳ام بهمن ،

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، ˈاحمد صادقیˈ در نشست بررسی وضعیت پروژه های بخش حمل و نقل آذربایجان شرقی در تبریز افزود: راه ‌آهن تبریز – میانه به طول ۲۰۰ کیلومتر در دو قطعه رفت و برگشت در مجموع به طول ۴۰۰ کیلومتر از مهمترین و تاثیرگذارترین پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در بخش شبکه ریلی کشور به شمار می رود.

وی، با اشاره به اینکه عملیات اجرایی خط آهن تبریز – میانه از سال ۷۹ آغاز شد، اظهار کرد: این پروژه از سال ۷۹ تا ۸۹ به مدت ۱۰ سال با ۴٫۵ درصد پیشرفت فیزیکی سالانه در مجموع ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

صادقی اضافه کرد: با توجه به اهمیت این شبکه ریلی، در دو سال اخیر به طور میانگین در این پروژه سالانه ۱۲٫۵ درصد پیشرفت فیزیکی با مجموع ۲۵ درصد را شاهد بودیم.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی دو سال اخیر پروژه خط آهن تبریز- میانه سه برابر پیشرفت فیزیکی سال‌های قبلی بوده است.

صادقی اظهار امیدواری کرد: این پروژه با توجه به اهمیتی که در جابجایی کالا و مسافر به کشورهای همسایه خواهد داشت و در توسعه آذربایجان شرقی و کشور نقش مهمی ایفا می کند در مدت زمان طراحی شده به بهره برداری برسد.

در این نشست علاوه بر بررسی روند پیشرفت پروژه های مربوط به بخش حمل و نقل استان مقرر شد منابع مورد نیاز برای شتاب بخشی پروژه ها پیش بینی و تامین شود.

اتمام پروژه های چهارراه بهشتی تبریز و کمربند غربی تبریز تا پایان سال ۹۱ ، آزادراه زنجان- تبریز تا پایان دوره دولت دهم، راه آهن میانه – تبریز تا پایان دوره دولت فعلی از میانه تا بستان آباد، تخصیص اعتباری معادل سه هزار میلیارد ریال از محل اوراق مشارکت به این پروژه، در اولویت قرار گرفتن قطار سریع السیر تبریز – تهران در برنامه ریزی های وزارت راه و شهرسازی و اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای شتاب بخشی در پروژه آزاد راه تبریز- سهند از مهمترین تصمیم های این نشست بود.

۷۲۳۶/۶۴۵/۵۸۷

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.